Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Rastu tenzije na nastavku suđenja u predmetu “Korona ugovori”

    2. Juna 2025. — 15:45

    „Interlignum“ uzimao kredite, a zalagao imovinu „Nove Borje“

    2. Juna 2025. — 15:30

    „CPK“ i „Radis“ nezakonito diskvalifikovani sa tendera u Sarajevu

    2. Juna 2025. — 15:02

    Kazne za kršenje Zakona o zaštiti ličnih podataka do 40 miliona KM

    2. Juna 2025. — 14:30
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    ECB će u srijedu dodatno smanjiti kamatne stope

    1. Juna 2025. — 11:00

    Šta je digitalni evro i kada će biti uveden?

    31. Maja 2025. — 13:33

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    Selimović: Monetarna stabilnost i institucionalna otpornost – preduslovi za ekonomski razvoj

    30. Maja 2025. — 15:00

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Kineska kompanija zainteresovana za drvnu industriju, građevinsku proizvodnju, te poljoprivredu

    30. Maja 2025. — 11:40
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Potražnja za zlatom ne jenjava

    2. Juna 2025. — 08:00

    Tržišta podržala dolar uprkos carinskoj neizvjesnosti

    1. Juna 2025. — 15:15

    Povećava se starosna granica za penziju u čitavoj Evropi, evo koja zemlja predvodi

    1. Juna 2025. — 13:52

    Razotkriven poznati trgovinski lanac: Godinama varali kupce na istu foru

    1. Juna 2025. — 10:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan13. Jula 2020. — 12:333 komentara2 minute čitanja
kinezi autoput banjaluka prijedor

BANJALUKA – Iako Kinezi nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske opet im je progledala kroz prste i produžila rok za izradu neophodne dokumentacije za početak gradnje tog puta.

kinezi autoput banjaluka prijedor

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka iz ugovora o koncesiji, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. 

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan, potvrdio je prije mjesec dana u Narodnoj skupštini RS ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović, odgovarajući na poslaničko pitanje.

Kako CAPITAL saznaje, Vlada je nedavno na sjednici razmatrala ovo pitanje i odlučila da Kinezima da novi rok, do 30. septembra ove godine.

„Vlada im je zaključkom produžila rok do 30.9. zbog efekata virusa korona na njihove aktivnosti. Priznata im je `viša sila`“, potvrđeno nam je iz Vlade.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOpštine ignorišu Fiskalni savjet Srpske
Sljedeći članak Banjalučka berza: Današnji promet 1,28 miliona KM

Povezani članci

Capital teme 12 minute čitanja

Ministarstvo „pegla“ papirologiju za Rufija

3 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Dragan 13. Jula 2020. 20:37

    Ahaha…da nije puno tih 5% od naplaćene putarine…koja bruka!

    Odgovori
  2. Leo 14. Jula 2020. 08:04

    Kakva propast. Na uloženih 300 miliona uzeće milijardu evra. Al se ugrađujete, pa ovo je baš *išanje po sirotinji. Mogli su to uraditi makedonci, kad već nisu kadri domaći neimari i napraviti kombinaciju zaduženja kod domaćih banaka i MMF-a. Iako je jedna studija već pokazala da taj autoput sam od sebe nije rentabilan, jer nema dovoljnu frekvenciju saobraćaja.

    Odgovori
  3. Direkt 14. Jula 2020. 15:50

    Zbog “više sile” nemaju para za narod, poljoprivredu, otvaranje novih radnih mjesta i druge kategorije. Ovo je neizdrživo! Ovaj režim i u doba Korone vrši malu nuždu po narodu. Prave nas maloumnicima. Postavlja se pitanje, kome grade tolike puteve, kojih uz to nema bogzna puno kilometara i nikuda ne vode, osim u inostranstvo. Da stvar bude još gora, grade puteve, dok i postojeći giganti, poput Rafinerije ulja Modriča, Rafinerije nafte Brod, HPK Draksenić, Alumine itd. na korak su do potpunog kraha. Iz svega ovog je potpuno vidljivo da nas vode muve bez glave od vlastodržaca. Gore vlasti od ove, u mirnim vremenima, RS nikada nije imala, niti će imati, pošto ovo je strašni sud i božja kazna od vlasti, a ne vlast. Postavlja se logično pitanje, na čemu su ljudi, koji ovako vode RS i još kažu da sve je u redu, iako ništa nije u redu i još kažu da je Srpska stabilna, jeste, ali kao groblje, pošto ništa se ne dešava, čak i ono što stoji nad zemljom je predmet rušenja od strane zuba vremena, isto kao sa javnim preduzećima i privredom uopšte. Ovaj režim nije sposoban ni da održi postojeći nivo privrede, a kamoli da dovede nekog novog investitora. Sa tim nema veze Korona, nego inače.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Rastu tenzije na nastavku suđenja u predmetu “Korona ugovori”

2. Juna 2025. — 15:4524 minute čitanja

Burna rasprava trajala oko 45 minuta

„Interlignum“ uzimao kredite, a zalagao imovinu „Nove Borje“

2. Juna 2025. — 15:30

„CPK“ i „Radis“ nezakonito diskvalifikovani sa tendera u Sarajevu

2. Juna 2025. — 15:02

Kazne za kršenje Zakona o zaštiti ličnih podataka do 40 miliona KM

2. Juna 2025. — 14:30

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti