Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Politika i neuspjela privatizacija pokopale GIKIL, četvrtina radnika na birou

    18. Novembra 2025. — 16:02

    Nedostupni brojni portali u BiH

    18. Novembra 2025. — 15:59

    Petrović mimo znanja Vlade tražio poskupljenje struje

    18. Novembra 2025. — 13:35

    Komora uduplala upisninu da odbije nove advokate

    18. Novembra 2025. — 13:12
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Đokić: Dešavanja sa NIS-om neće uticati na Srpsku

    18. Novembra 2025. — 12:00

    Britanija gradi prvu malu nuklearnu elektranu

    16. Novembra 2025. — 10:52

    Skok cijene nafte nakon dvonedjeljnih padova

    15. Novembra 2025. — 09:37

    Šta je CBAM: “Prljava energija” koštaće EPS skoro 200 miliona evra godišnje

    13. Novembra 2025. — 13:03

    Dug javnih zdravstvenih ustanova u Srpskoj biće plaćen naredne godine

    18. Novembra 2025. — 14:00

    Srdić novi direktor Banjalučke berze

    18. Novembra 2025. — 10:15

    Banke u BiH za devet mjeseci zaradile 697,5 miliona KM

    17. Novembra 2025. — 13:51

    Nedostatak investicija u BiH ugrožava ekonomiju

    13. Novembra 2025. — 11:35

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Najbogatiji Hrvat snažno ulazi na tržište BiH

    30. Oktobra 2025. — 12:55

    Amerikanci prave novu berzu u BiH

    27. Oktobra 2025. — 15:27

    Njemački kancelar predlaže stvaranje evropskog Volstrita

    21. Oktobra 2025. — 15:49

    Onlajn platforme potkopavaju domaće tržište

    18. Novembra 2025. — 09:40

    Ovo su najveći trgovački lanci Evrope, jedan dominira

    17. Novembra 2025. — 11:37

    Nova pravila za izvoz prehrambenih proizvoda u Kinu

    14. Novembra 2025. — 10:04

    Za deset godina utrostručena vrijednost uvoza automobila u Srpskoj

    13. Novembra 2025. — 09:50

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Ryanair ukida papirne karte

    6. Novembra 2025. — 13:46

    Turističke vaučere u Srpskoj moći će da koriste i stranci

    6. Novembra 2025. — 11:30

    Đokić: Dešavanja sa NIS-om neće uticati na Srpsku

    18. Novembra 2025. — 12:00

    Britanija gradi prvu malu nuklearnu elektranu

    16. Novembra 2025. — 10:52

    Skok cijene nafte nakon dvonedjeljnih padova

    15. Novembra 2025. — 09:37

    Šta je CBAM: “Prljava energija” koštaće EPS skoro 200 miliona evra godišnje

    13. Novembra 2025. — 13:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Istočnom Sarajevu se osniva laboratorija za pametnu poljoprivedu

    13. Novembra 2025. — 11:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Njemački komunalci u travi pronašli zlatne poluge

    11. Novembra 2025. — 14:35

    Čokoladni Deda Mraz „topi“ budžet kupaca

    7. Novembra 2025. — 12:41

    Pala cijena nafte

    18. Novembra 2025. — 09:02

    Kineske željeznice koristilo 3,95 milijardi putnika

    17. Novembra 2025. — 10:10

    Cijene plina stabilne

    17. Novembra 2025. — 08:59

    Zelenski objavio dogovor o nabavci gasa iz Grčke

    16. Novembra 2025. — 11:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan13. Jula 2020. — 12:333 komentara2 minute čitanja
kinezi autoput banjaluka prijedor

BANJALUKA – Iako Kinezi nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske opet im je progledala kroz prste i produžila rok za izradu neophodne dokumentacije za početak gradnje tog puta.

kinezi autoput banjaluka prijedor

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka iz ugovora o koncesiji, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. 

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan, potvrdio je prije mjesec dana u Narodnoj skupštini RS ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović, odgovarajući na poslaničko pitanje.

Kako CAPITAL saznaje, Vlada je nedavno na sjednici razmatrala ovo pitanje i odlučila da Kinezima da novi rok, do 30. septembra ove godine.

„Vlada im je zaključkom produžila rok do 30.9. zbog efekata virusa korona na njihove aktivnosti. Priznata im je `viša sila`“, potvrđeno nam je iz Vlade.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOpštine ignorišu Fiskalni savjet Srpske
Sljedeći članak Banjalučka berza: Današnji promet 1,28 miliona KM

Povezani članci

Capital teme 06 minuta čitanja

Politika i neuspjela privatizacija pokopale GIKIL, četvrtina radnika na birou

Capital teme 01 minuta čitanja

Nedostupni brojni portali u BiH

3 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Dragan 13. Jula 2020. 20:37

    Ahaha…da nije puno tih 5% od naplaćene putarine…koja bruka!

    Odgovori
  2. Leo 14. Jula 2020. 08:04

    Kakva propast. Na uloženih 300 miliona uzeće milijardu evra. Al se ugrađujete, pa ovo je baš *išanje po sirotinji. Mogli su to uraditi makedonci, kad već nisu kadri domaći neimari i napraviti kombinaciju zaduženja kod domaćih banaka i MMF-a. Iako je jedna studija već pokazala da taj autoput sam od sebe nije rentabilan, jer nema dovoljnu frekvenciju saobraćaja.

    Odgovori
  3. Direkt 14. Jula 2020. 15:50

    Zbog “više sile” nemaju para za narod, poljoprivredu, otvaranje novih radnih mjesta i druge kategorije. Ovo je neizdrživo! Ovaj režim i u doba Korone vrši malu nuždu po narodu. Prave nas maloumnicima. Postavlja se pitanje, kome grade tolike puteve, kojih uz to nema bogzna puno kilometara i nikuda ne vode, osim u inostranstvo. Da stvar bude još gora, grade puteve, dok i postojeći giganti, poput Rafinerije ulja Modriča, Rafinerije nafte Brod, HPK Draksenić, Alumine itd. na korak su do potpunog kraha. Iz svega ovog je potpuno vidljivo da nas vode muve bez glave od vlastodržaca. Gore vlasti od ove, u mirnim vremenima, RS nikada nije imala, niti će imati, pošto ovo je strašni sud i božja kazna od vlasti, a ne vlast. Postavlja se logično pitanje, na čemu su ljudi, koji ovako vode RS i još kažu da sve je u redu, iako ništa nije u redu i još kažu da je Srpska stabilna, jeste, ali kao groblje, pošto ništa se ne dešava, čak i ono što stoji nad zemljom je predmet rušenja od strane zuba vremena, isto kao sa javnim preduzećima i privredom uopšte. Ovaj režim nije sposoban ni da održi postojeći nivo privrede, a kamoli da dovede nekog novog investitora. Sa tim nema veze Korona, nego inače.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Politika i neuspjela privatizacija pokopale GIKIL, četvrtina radnika na birou

18. Novembra 2025. — 16:0206 minuta čitanja

Prema riječima Šogoljevića, oko 200 njegovih kolega kojima su uručeni otkazi 11. novembra, tu informaciju nisu imali.

Nedostupni brojni portali u BiH

18. Novembra 2025. — 15:59

Petrović mimo znanja Vlade tražio poskupljenje struje

18. Novembra 2025. — 13:35

Komora uduplala upisninu da odbije nove advokate

18. Novembra 2025. — 13:12

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.