BEOGRAD, Predstavnici vlada Srbije i Francuske i Grada Beograda potpisaće danas izjave o zajedničkom učešću u izradi projekta izgradnje beogradskog metroa.
Skupština Beograda je 6. oktobra 2011. godine prihvatila informaciju o realizaciji projekta “Beogradski metro”, kojom je predviđeno da radovi na izgradnji počnu za dvije godine.
Izjave o saglasnosti za učešće u izradi projekta izgradnje beogradskog metroa potpisaće potpredsjednik Vlade Srbije Božidar Đelić, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i državni sekretar u Ministarstvu ekonomije, finansija i industrije Francuske Pjer Leluš.
Francuska je ranije izrazila spremnost da iz Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru da tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju metroa u Beogradu, koju bi pripremila francuska projektantska firma “Ežis rej” (Egis rail).
Beogradski metro, prema najavama gradskih čelnika, trebalo bi da u prvoj fazi ima linije dužine 36 kilometara i 55 stanica. Pod zemljom bi išao u starom dijelu grada, a u Novom Beogradu po površini.
Kompozicije metroa bi se kretale prosječnom brzinom od 28,2 kilometra na sat, tako da bi putovanje od prve do posljednje stanice trajalo 26 minuta.
U Moskvi je prosječna brzina kojom se kreće kompozicija metroa 42 kilometra na sat, a u Vašingtonu oko 53.
Prva linija metroa Ustanička ulica – Zemun trebalo bi da bude završena 2017. godine, a, kako je planirano, druga linija biće Banovo brdo – Pravni fakultet.
U izgradnji metroa bi, prema predstavljenom memorandumu, učestovala francuska kompanija “Alstom transport” koja je izgradila 40 metroa u svijetu i koja bi bila dobavljač vozova i elektroopreme.
Izgradnja metroa u Beogradu trajala bi oko 10 godina, kako je ranije procijenjeno, a jedan sagrađeni kilometar koštaće oko 60 miliona evra. Beta