TEKSAS, Čudna praksa, umjesto da štede u vremenima krize, žene sve više troše na izgled. Ovo se događalo još tridesetih godina prošlog vijeka i poznato je kao efekat “crvenog ruža”. Naučnici tvrde da iza njega stoji motivacija da se zavede muškarac sa sigurnim radnim mjestom i debljim novčanikom.
Dužina suknje i stepen glamura često se navode kao pokazatelji ekonomskog prosperiteta ili krize, ali moderne žene ponovno ispisuju modne trendove. U današnjim teškim uslovima žene se više dotjeruju da bi se izborile za pozornost važnih muškaraca, pokazuje istraživanje sprovedeno na Teksaškom Univerzitetu.
U studiji se tvrdi da, svjesno ili nesvjesno, žene pokušavaju da budu sve privlačnije limitiranom broju muškaraca koji imaju dobra radna mjesta. Zanimljivo, u vremenima krize žene troše i ono malo prihoda na uske farmerke, sjajne ruževe i male crne haljine. Taj se trend naziva efektom crvenog ruža i poznat je od 30-ih godina prošlog vijeka, kad je u Sjedinjenim Američkim Državama vladala opšta recesija.
Žene koje tada, ali isto tako i tokom svih svjetskih ekonomskih kriza, nisu mogle da priušte obnavljanje garderobe i ostale skupe užitke nisu odustajale od malih zadovoljstava poput dekorativne kozmetike, odnosno upečatljivih crvenih ruževa.
“Možda ne mislimo da kupujemo seksi odjeću da bismo se svidjele muškarcima, ali naš mozak tako funkcioniše, čak i kad vjerujemo da nas oglašivači ne mogu nagovoriti porukama ‘ove traperice će vam pomoći da pronađete muškarca”, kaže autorka studije Sara Hil.
Hil i njen tim proučili su podatke prikupljane decenijama da bi utvrdili odnos između stope zaposlenosti i prodaje proizvoda, uključujući kozmetiku, parfeme i dizajnersku odjeću.
“Očekivali smo da će prodaja tih proizvoda u vremenima visoke nezaposlenosti barem stagnirati. Međutim, fascinirao nas je podatak da prodaja kozmetičkih proizvoda i dizajnerske odjeće raste što je viša stopa nezaposlenosti.” Tportal