Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

    6. Decembra 2025. — 11:16

    Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

    6. Decembra 2025. — 10:27

    Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

    6. Decembra 2025. — 10:14

    Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

    6. Decembra 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    U slučaju pljenidbe ruske imovine ugrožen i evro

    6. Decembra 2025. — 13:30

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Zemljič: Bez jakih brendova BiH osuđena na kolonijalizaciju

Zemljič: Bez jakih brendova BiH osuđena na kolonijalizaciju

adminadmin4. Oktobra 2009. — 23:11Nema komentara4 minute čitanja

zemljicSARAJEVO, Investiranje u razvoj robne marke nije samo ogoljeni marketing, već ključni uslov za razvoj kompanije i povećanje njenog tržišnog udjela i profitabilnosti. Prepoznavši značaj ulaganja u brend vodeće svjetske kompanije izdvajaju i do četvrtine svoje godišnje dobiti u razvoj vlastite robne marke. Tim putem bi, smatra Borut Zemljič, direktor Mađunarodne agencije za brendiranje “Superbrands” za jadransku regiju, trebalo da krenu i bh. preduzeća kako bi se izborila s konkurencijom na tržištu preplavljenom inostranim proizvodima.

“Vlasnici brendova u BiH, međutim, često žele prvo da zarade pa tek onda da investiraju. Kruta poslovna realnost je da prvo morate investirati da biste mogli očekivati povrat i novu zaradu”, ističe Zemljič.

 

 

      Koliko kompanije u svijetu ulažu u razvoj i promociju svog brenda?

ZEMLJIČ: Na globalnom nivou prosjek je oko deset odsto njihove godišnje zarade. Međutim, kompanije koje posjeduju vodeće brendove, odnosno superbrendove investiraju čak i do četvrtine zarade u dalje jačanje percepcije svoje marke. Ono što je još bitnije od postotka ili apsolutnog novčanog iznosa investicije u brend jeste kolika je finansijska vrijednost stvorena. Profit iz tekućeg perioda je samo kratkoročni indikator uspjeha brenda. Stoga brend lideri pomno prate povrat investicije, odnosno svake uložene marke, evra, dolara, jena…

 

 

      Šta im takva investicija donosi u kratkoročnom i dugoročnom razvojnom periodu?

ZEMLJIČ: To su, prije svega, kratkoročno jačanje percepcije, posljedično povećanje prodaje, a samim time prometa i dobiti. Dugoročni aspekt uključuje sve moguće efekte snažnog brenda na održivost kreiranja zarade od brenda, te otvaranje dodatnih mogućnosti eksploatacije matične marke.

 

 

      Da li je u osvajanju povjerenja kupaca presudna snaga brenda?

ZEMLJIČ: Apsolutno. Niko neće kupiti nesiguran auto, nepouzdan telefon, piće odvratnog ukusa. Ali uz te takozvane intrinsic karakteristike proizvoda ili brenda sve bitnije postaje povjerenje, odnosno uvjerenje da brend može kreirati određenu projekciju nas samih – da smo cool, da smo moderni, urbani, da pazimo na okolinu, da imamo istančani ukus… Povjerenje kupaca u brend je PIN kod kupčevog novčanika.

 

 

      Sve više kompanija u BiH prepoznaje značaj razvoja brenda. Koliko im to znači u zemlji s relativno slabom kupovnom moći stanovništva kao što je BiH?

ZEMLJIČ: Kupovna moć stanovništva u BiH je relativno slaba, dakle bolja od mnogo zemalja svijeta i bolja u odnosu na period od prije deset ili 15 godina. Kad BiH upoređujemo s najrazvijenijim ekonomijama, onda može biti frustrirajuća velika razlika u materijalnim mogućnostima, ali prvi korak za građane BiH je da krene svako od sebe. Svaki potrošač u BiH je istovremeno pružalac određene usluge ili proizvođač proizvoda – od konobara, taksista, referenta u upravi do penzionera koji obavljaju babysitting svojih unuka. Kada svako shvati da želi i može odraditi svoj zadatak maksimalno kvalitetno, Japanci bi rekli sa zero defect, onda je to temelj kada ćemo vremenom steći povoljan omjer kvaliteta i cijene onoga što radimo i nakon određenog vremena moći ćemo jednostavo više naplatiti. Uz pomoć viših cijena moći ćemo kreirati više prihoda, više plate i krug razvoja će biti zatvoren.

Vlasnici brendova u BiH, međutim, često žele prvo da zarade pa tek onda da investiraju. Kruta poslovna realnost je da prvo morate investirati da biste mogli očekivati povrat i novu zaradu. Takođe se svaki stanovnik BiH može pitati u čemu je najbolji, šta radi sa sto odsto srca i šta bi moglo biti interesantno kupcima u drugim zemljama. To je preduslov za stvaranje bh. regionalnih i globalnih brendova. Ne možete imati svjetske prvake u određenom sportu ako ne krenete u vrtićima s vaspitanjem da je sport zanimljiv, zdrav, te kreirate naviku disciplinovanog treninga.

 

 

      Imajući u vidu da BiH prije ili kasnije očekuje ulazak u Evropsku uniju i dodatno otvaranje tržišta, koliko je važno da imaju prepoznatljive i jake brendove?

ZEMLJIČ: Prepoznatljivi i jaki brendovi moraju biti kiseonik i voda privrede BiH. Bez njih će BiH biti osuđena na ekonomsku kolonijalizaciju – veliki dio dodatne vrijednosti odlijevaće se u druge ekonomije. Trgovina je dominantna u BiH, zbog čega je kreiranje novih proizvodnih klastera nužan preduslov za stvaranje jakih brendova.

 

 

      Budući da velike kompanije iz BiH nisu prepoznatljive na evropskom tržištu, šta im savjetujete kako bi se izborile s mnogo jačom i poznatijom konkurencijom?

ZEMLJIČ: Savjetujem im kreiranje originalne priče i otkrivanje i propagiranje faktora X koji će biti zanimljiv ostalima. Ilustracije radi, ako proizvodimo džem od šljive, a on se smatra kao nešto old fashion, gotovo kao commodity te stoga cijena koju postižemo ne zadovljava naše profitne apetite, a istraživanja nam govore da potrošači žele wellnes factor, zašto onda ne dodamo antioksidanse u naš džem od domaće organske šljive i 80 odsto izvezemo na razvijena tržišta. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKoncern do kraja godine
Sljedeći članak Stotine firmi u predstečajnom stanju

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Ovo su najjeftinija skijališta u Evropi

TRGOVINA 01 minuta čitanja

Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

6. Decembra 2025. — 11:1602 minute čitanja

Svi moraju da preuzmu odgovornost. I mi ćemo kao ministri podnijeti izvještaj premijeru, kaže Kuzmić

Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

6. Decembra 2025. — 10:27

Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

6. Decembra 2025. — 10:14

Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

6. Decembra 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.