BEOGRAD, Željeznice Srbije će od 1. januara iduće godine biti podjeljene najvjerovatnije na jedno matično i dva zavisna preduzeća, najavio je direktor Dragoljub Simonović.
Željeznice će od početka iduće godine biti reorganizovane i započeti poslovanje po tržišnim principima, rekao je Simonović Tanjugu dodajući da će nastaviti odlučno da se obračunava sa korupcijom u željeznicama, iako je zbog toga stvorio sebi dosta neprijatelja.
Jedno zavisno preduzeće biće, kako je rekao, zaduženo za željezničku infrastrukturu, a drugo za prevoz putnika i robe i ta dva preduzeća biće fizički, finansijski i operativno potpuno odvojena tako da će biti mnogo transparentnije njihovo poslovanje – zarada i troškovi.
“Da ne bi bilo otimačine prilikom podjele firme išli smo na minimalno cijepanje, a kasnije kada ojačamo, odvojićemo transport robe i putnike. Putnički saobraćaj će dotirati država ili lokalna samouprava, pa neće moći da ide voz samo sa dva putnika“, naveo je Simonović.
Što se tiče kargo saobraćaja, od 2014. postepeno će, prema njegovim rečima, početi puštanje u saobraćaj više operatera.
Čelnik srpskih željeznica je naglasio da se zato treba što bolje pripremiti i podsjetio da su samo u prvih pet meseci ove godine troškovi dnevnica za službena putovanja u zemlji i inostranstvu smanjeni za 30 miliona dinara, troškovi goriva za lokomotive i drumska vozila čak za 630.000 evra, troškovi mobilnih telefona za miliona dinara, a troškovi drumskih vozila za oko 33 miliona dinara, u odnosu na isti period prošle godine.
Simonović kaže da je uspio da izmijeni ugovor o nabavci 21 elektromotornog voza od Štadlera, jer je neko prije njega dogovorio veću cijenu na uštrb kvaliteta. Željeznice će kupiti za 100 miliona evra isti broj vozova, ali po povoljnijoj cijeni i sa većim kvalitetom i opremom.
“Ako vladi takva moja politika ne odgovara, neka kaže i ja ću da odstupim”, dodao je on.
Simonović je rekao i da je za 1.500 evra otišao sa svojim stručnjacima u Moskvu u vezi sa nabavkom novih ruskih dizel vozova iz ruskog kredita i “izboksovao” 27 umesto ranije dogovorenih 19 vozova i tako uštidio za državu čak 42 miliona evra. (Tanjug)
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Nu,dioba,neće kredit.Džaba tolika očekivanja stj.