BEOGRAD, Početkom marta krenuće prvi, probni teretni voz između grčke luke Pirej i Češke, a u organizaciji prevoza učestvovaće Željeznice Srbije, u saradnji sa grčkim, makedonskim, mađarskim i češkim željeznicama, najavio je generalni direktor tog preduzeća Dragoljub Simonović.
On je u izjavi za Tanjug, rekao da će vrijeme transporta na toj relaciji i zadržavanje vozova na granicama biti maksimalno skraćeno, kako bi se postigla i puna konkurentnost prevoza.
“U početku ćemo imati jedan do dva kontejnerska voza nedjeljno, a u naredne dvije godine bi mogli toliko vozova prevoziti dnevno, da bi u kasnijem periodu svakodnevno moglo da saobraća i do dvadesetak teretnih kompozicija“, naveo je on.
U Pireju se nalazi oko četiri miliona kontejnera, a Kineska okeanska transportna kompanija (KOSKO) zainteresovana je da se njihov transport organizuje do Češke željeznicom, precizirao je Simonović, istakavši da je dogovor o pokretanju prvog teretnog voza na toj relaciji postignut sa generalnim direktorom Grčkih željeznica.
Prema njegovim riječima, saobraćaj će najprije biti organizovan tako, što će po dvije željezničke kompozicije saobraćati sa kontejnerima u pravcu Češke, a prazne ka luci Pirej. Željeznice Srbije preduzeće aktivnosti da voz kroz Srbiju prođe u najkraćem roku i da se vrijeme zadržavanja na granicama znatno smanji u odnosu na sadašnjih tri sata.
Simonović je rekao da će taj transport Željeznicama Srbije donijeti izuzetno značajne prihode, po teretnom vozu – oko 6.000 hiljada evra.
KOSKO ulaže oko 750 miliona dolara, kako bi Pirej postao glavna luka južne Evrope. Transport robe preko Pirejske luke do Sjeverne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna finansijska sredstva kineskoj kompaniji, pa oni planiraju da u Pireju izgrade još jedno pristanište, kako bi kapacitete luke povećali na sedam miliona kontejnera godišnje.
To predstavlja ogromnu šansu da željeznica na toj relaciji preuzme transportni primat, a Željeznice Srbije ostvare velike prihode.
Prema Simonovićevim riječima, pokretanje prvog međunarodnog teretnog voza iz Grčke za Češku, dogovoreno je na sastanku sa generalnim direktorom Grčkih željeznica na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL, u Atini.
Konferencija je razmatrala buduće javno-privatno partnerstvo za modernizaciju željeznice, u okviru kojeg će se upravljati sedmogodišnjim međunarodnim programom istraživanja i inovacija „Horizont 2020“, za povećanje konkurentnosti željezničkog sektora u Evropi. Tanjug