SARAJEVO, Talgo vozovi, nakon više odgađanja, treba da budu na prugama krajem godine, najavili su iz “Željeznica FBiH”.
U Ministarstvu saobraćaja i komunikacija FBiH i pojedini članovi Komiteta za nadgledanje projekta “Talgo” tvrde da je osnovni razlog skoro jednogodišnjem kašnjenju puštanja u saobraćaj ovih modernih vozova loša organizacija i to što je nova uprava “Željeznica FBiH” zanemarila ovaj projekat.
Za nabavku devet talgo garnitura za “Željeznice FBiH” potpisan je kreditni ugovor sa Vladom Španije vrijedan 66,7 miliona evra. Potpisan je na 15 godina, uz grejs period od sedam godina.
Izet Mehinagić, pomoćnik ministra saobraćaja FBiH, rekao je da su naše pruge dobre za talgo vozove, završena je ugradnja opreme za njihovo održavanje, a Vlada FBiH riješila je pitanje plaćanja PDV-a revolving fondom budžeta.
“Ne sporim složenost projekta, ali osnovni razlog zašto je došlo do zastoja od maja prošle godine, kada je došlo do promjene uprave ‘Željeznica FBiH’, je izostanak predanosti projektu. Koncentrirali su se na konsolidaciju stanja, a malo su zanemarili druge projekte. Posljedica je što prolazi grejs period u kojem je trebalo koristiti talgo vozove. Htjeli smo da 2010. godine građani imaju vrhunski servis”, kazao je Mehinagić.
Dodao je da su prve garniture stigle prošle godine, a ostatak se očekuje do kraja ove, mada je septembar bio pominjan kao termin.
“Uprava je tražila da se odgodi isporuka. Još se čekaju dozvole od Hrvatske i Srbije. I tu se ne radi kako treba. Postoji spremnost Hrvatske i Srbije, ali nije dobro iskorištena”, istakao je Mehinagić.
Zijad Sinanović, član Komiteta za praćenje projekta “Talgo” iz Spoljnotrgovinske komore BiH, rekao je da će skoro godinu kako nije održana sjednica komiteta pa nije čudo što kasni i projekat, dodavši da je u februaru talgo trebalo da bude uključen u saobraćaj prema Beogradu.
“Bio je neozbiljan i neorganizovan pristup projektu. Nabaviti kompozicije, a nemati sve pripremljeno je stvar loše organizacije. Isto će se desiti i sa ‘Željeznicama RS'”, dodao je Sinanović.
Smatra da je pitanje i da li je trebalo sada ići u nabavku talgo vozova.
“Krenulo se s tim, a radnici štrajkuju jer nemaju platu. Govori se da se građanima htjela obezbijediti kvalitetnija usluga, a onda se prijeti da će se tim građanima zavući ruka u džep odvajanjem novca od goriva za održavanje željeznica. Željeznice postaju vreća bez dna. Problem je komforno ponašanje menadžmenata”, istakao je Sinanović.
Iz “Željeznica FBiH” odgovoreno je da realizacija projekta ne zavisi od njih već se čeka na dozvole za saobraćaj talgo garnitura od željezničkih uprava Hrvatske, Srbije i Mađarske, što je u toku pa se nadaju da će talgo početi saobraćati do kraja godine.
Nismo saznali da li će i kako ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH reagovati na kašnjenje uvođenja talgo vozova, jer nam se ministar Enver Bijedić nije javio na telefon.
Prošle godine zaključen je ugovor za nabavku četiri talgo garniture i za “Željeznice RS”. Iz ove kompanije juče nismo uspjeli dobiti odgovore u kojoj je fazi realizacija ugovora. Nezavisne novine