BEOGRAD, Beograd raspolaže sa više od 28.000 mjesta za parkiranje koja su u nadležnosti “Parking servisa”. Samo iz tri garaže u centru grada – “Obilićev venac”, “Masarikova” i “Pionirski park” gdje ukupno ima 1.551 mjesto, za oko tri sata, koliko je prosječno vrijeme zadržavanja vozila, u kasu ovog javnog preduzeća slije se 255.915 dinara. Ako bi samo toliko dnevno bila zauzeta i zonirana parking mjesta, svoj budžet bi dopunili sa još skoro dva miliona dinara.
Međutim, zauzeće parking mjesta u zonama je mnogo duže, pa računica pokazuje da je zarada samo na dnevnom nivou višemilionska. Posebno, ako se uzme u obzir da “Parking servis” pod svojim okriljem ima 42 garaže, sa ukupno 9.274 mjesta.
– Sektor za parkirališta upravlja sa 19.261 parking mjestom, od toga 973 je u “crvenoj” zoni, 5.730 u žutoj, a 12.558 u “zelenoj” zoni – kažu u “Parking servisu”. – Sektor za mirujući saobraćaj upravlja sa 9.274 parking mjesta u garažama. U garaži “Obilićev venac”, u periodu od januara do septembra ove godine, vozila su u prosjeku bila 2,83 sata, u “Masarikovoj” 3,06 a u “Pionirskom parku” 3,05 časova.
S obzirom na broj mjesta u prvoj zoni i cijenu od 56 dinara, koliko staje parkiranje plaćeno putem SMS, samo za sat vremena koliko je inače ograničenje u ovoj zoni, naplati se 54.488 dinara. U “žutoj” zoni, gdje je cijena 38 dinara, prihoduje se 217.740 dinara, a “zelena” zona za sat vremena donese 389.298 dinara.
Ovo nije konačan bilans. Da račun bude “bogatiji” svakodnevno se stara i “pauk”. Cijena prenošenja nepropisno parkiranih vozila, kreće se od 1.750 dinara do čak 9.933 dinara, u zavisnosti od težine. Ali to nije kraj, jer prilikom preuzimanja vozila na nekoj od lokacija “Parking servisa” – Staro sajmište, Slavija, Vidin kapija ili Ada Ciganlija, kada je razlog prenosa vozila prekršaj koji je sankcionisala policija, potrebno je platiti 5.000 dinara za mandatnu kaznu. Takođe, po isteku 72 časa od dolaska vozila na neko od pomenutih parkirališta, počinje naplata ležarine. Po danu, “spavanje” automobila gazdu košta 300 dinara za putnička, a 500 za teretna vozila i autobuse.
Zoniranjem do mjesta
Broj parking mjesta u glavnom gradu, s ozbirom na broj od oko 600.000 registrovanih automobila, ne zadovoljava potrebe Beograđana. “Parking servis”, ne bi li obezbijedio što više prostora za automobile, uvodi fast parkove, rekonstruiše garaže, a najviše mjesta obezbijeđuje iscrtavanjem ulica “crvenom”, “žutom” i “zelenom” bojom. Tako je u narednom periodu u planu proširenja zonskog sistema parkiranja na Vračaru, koje će Beograđanima obezbijediti 2.000 parking mjesta, i još 850 ispod Cvijićeve. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Na ovo dodajte i kaznu u iznosu od 1890 din. ukoliko niste platili parking u nekoj od zona.
Čista pljačka.