TEL AVIV, Moskovski graditelji metroa osvajaju izraelske teritorije – ruski stručnjaci su angažovani u izgradnji planinskog tunela za željezničku prugu koja spaja Tel Aviv i Jerusalim.
“Mosmetrostroj” izašao je na tržište Izraela 2010. godine i zajedno sa lokalnom kompanijom “Minrav” dobio tender u vrijednosti od oko 170 miliona dolara za izgradnju tunela na liniji Tel Aviv – Jerusalim. Dvije godine bile su potrebne za potpisivanje svih neophodnih papira i montažu gigantskog mehanizma za bušenje tunela, da bi sada započelo probijanje tunela kroz Judejske planine.
Na ceremoniji povodom početka radova izraelski stručnjaci nisu štedjeli pohvale na račun ruskih kolega.
Ko još može da gradi metro osim stručnjaka nekoliko zemalja svijeta? Rusi su primijećeni i u Indiji, i u zemljama Zajednice nezavisnih država. Tačnije, ako se uzme cijela istočna Evropa, čak i Azija, Rusi mogu da pomognu svima – od izgradnje do predaje tehnologija.
O izgradnji metroa uvijek su samo pozitivna mišljenja. Jer metro je socijalni projekat, koji smanjuje određene saobraćajne probleme u raznim gradovima.
Ceremonija pokretanja radova u Izraelu je završena, a sada predstoji najsloženije – probijanje trase kroz planinske slojeve. “Posao je složen, ali mi ćemo sa njim izaći nakraj”, govori za “Glas Rusije” direktor projekta kompanije “Mosmetrostroj” Aleksandar Kofnam.
Treba probiti novi tunel, tačnije dva tunela – po tri i po kilometara za željeznicu koja vodi iz Tel Aviva u Jerusalim. Brza željeznička pruga je djelmično izgrađena.
“Prvi tunel je naš – tri i po kilometra, zatim ide tunel od jednog kilometra koji je već napravljen, zatim tunel od 11 kilometara koji će se takođe probiti, ali ga neće raditi naša kompanija” – navodi Kofnam.
Tačan datum završetka radova još nije određen. Zna se samo da u prosjeku graditelji metroa prolaze dnevno 15 do 20 metara, a to znači da pri povoljnim uslovima dva tunela biti izgrađena najranije za dvije godine. Ali već danas obični izraelski građani sa nestrpljenjem čekaju puštanje željezničke pruge koja će bitno uštedjeti njihovo vrijeme i novac.
Ako danas automobil troši na ovu distancu minimum sat vremena, pod uslovom na nema gužve na izlasku iz grada, željezničari obećavaju da će prebacivati putnike od stanice do stanice za svega 28 minuta.