SARAJEVO, Ukupno 102 kilometra autoputa na koridoru 5c kroz FBiH trebalo bi da bude do kraja iduće godine u funkciji, a preostalih oko 180 kilometara autoputa kroz ovaj entitet najranije može biti izgrađeno do 2020. godine i to zavisi od obezbjeđenja novca.
Istakao je ovo Ensad Karić, direktor Javnog preduzeća “Autoceste FBiH”, predstavljajući realizovane aktivnosti u prošloj i plan za ovu godinu.
Karić je naglasio da trenutno, sa PDV-om, ima nešto manje od milijardu KM vrijednih potpisanih ugovora te da nedostaju oko tri milijarde KM za cijeli autoput na koridoru 5c i stoga traže da prihodi “Autocesta” budu povećani.
“Predviđena cijena po kilometru je deset miliona evra. Za potez od Svilaja do Odžaka je sedam miliona evra, a Mostar Sjever – Tarčin 20 miliona evra. Ponude koje smo dobili posljednjih godinu dana to i potvrđuju”, podsjetio je Karić.
U ovoj godini, kazao je Karić, planiran je početak gradnje 11 kilometara duge dionice Svilaj – Odžak, u koji je uključen granični prelaz Svilaj, za šta se ponude otvaraju 20. februara, zatim tri kilometra duge dionice Drivuša – Klopče i druga faza tunela Vijenac kod Zenice, do sada najvećeg infrastukturnog objekta.
Rekao je da za tender spremaju i dionica Tarčin – Konjic, dugu 20 kilometara, i u toku je eksproprijacija.
“Za tunel Vijenac su od Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj traženi takvi kriterijumi da mogu aplicirati i domaće kompanije. Argumenti su nam bili da su dva puta gurali slovenačke kompanije i dobili smo što smo dobili. Mi sada preuzimamo odgovornost”, dodao je Karić, podsjetivši da su “Primorje” i SCT otišli u stečaj što je uzrokovalo probleme u građenju.
Obećao je da “Autoceste FBiH” ubuduće neće parčati dionice i da će raditi “najmanje od petlje do petlje” jer bi bila povoljnija cijena za dionicu Vlakovo – Tarčin da ovih 20 kilometara nije isparčano na tri poddionice. Cijela dionica, čiju je gradnju počeo turski “Cengiz”, “teška” je više od 350 miliona evra.
Na pitanje novinara o poddionici Vlakovo – Lepenica i činjenici da je ugovorena veća cijena od procijenjene, što je Ured za žalbe ocijenio nepravilnim, Karić je odgovorio da se ne radi po proceduri javnih nabavki naše zemlje nego po sporazumu sa kreditorima, Evropskom investicijskom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD).
Odgovarajući na optužbe o neregularnosti kod izbora turskog ‘Cengiza’ za gradnju ove dionice, Karić je kazao da ponuda italijanskog konzorcijuma, koja je bila najjeftinija, nije sadržavala cijenu četiri mosta i da su dali alternativnu ponudu suprotnu projektnoj dokumentaciji što bi značilo skuplju gradnju.
“Ponuda ‘Cengiza’ imala je računske greške i nakon računske kontrole je utvrđena razlika od skoro sedam miliona evra, što je poskupjelo ovu ponudu”, priznao je Karić i napomenuo da u svakoj ponudi postoji greška i znala je poskupjeti ili pojeftiniti ponudu, ali nikada više od deset miliona KM zbog čega i vrše računsku kontrolu.
Osvrnuvši se na prošlu godinu, Karić je naglasio da je završeno deset kilometara od Kaknja do Bilješeva te da je u izgradnji 37 kilometara na sedam gradilišta.
Napomenuo je da je, kada je u pitanju sarajevska obilaznica, otkupljeno 56 kuća i dato 18 miliona KM i da je moguće da će u narednih nekoliko mjeseci na terenu biti mašine za dionicu Butile -Vlakovo.
Imali 80,6 miliona KM prihoda
Preduzeće “Autoceste FBiH” je u prošloj godini imalo 80,6 miliona KM prihoda i 9,6 miliona KM troškova te je 71 milion KM dobiti ostalo za reinvestiranje za eksproprijaciju i gradnju autoputa, rekao je direktor ove firme Ensad Karić.
Naveo je da je do kraja 2012. godine uloženo nekoliko puta više kredita evropskih banaka nego što je bilo uloženo do kraja 2010. godine pa je tako s krajem prošle godine ukupno uloženo 121,3 miliona KM kredita EBRD i 127,7 miliona KM kredita EIB. Nezavisne novine