VAŠINGTON, Američki Internet pretraživač “Jahu” (Yahoo) se pridružio projektu “OupenSoušal” (OpenSocial) domaćeg konkurenta “Gugla” (Google), koji treba da omogući bolju interakciju među “društvenim mrežama” na Internetu.
“Gugl” je u novembru lansirao projekat “OupenSoušal”, skup interfejsova za programiranje čiji je cilj da omogući programerima korišćenje samo jednog koda koji će moći da funkcioniše na različitim mrežama i na taj način formiranje zajedničkih standarda u sektoru “društvenih mreža” koje su u ekspanziji.
“Gugl” je lansirao taj projekat zajedno s Internet sajtom “MajSpejs” (MySpace), u vlasništvu najvećeg svjetskog medijskog konglomerata “Njuz korporejšen” (News Corporation) i drugim sajtovima za uspostavljanje kontakata među Internet korisnicima.
“OupenSoušal” će, na primjer, omogućiti da aplikacija za razmenu fotografija napravljena za određeni sajt funkcioniše na svim ostalim sajtovima za uspostavljanje kontakata među korisnicima Interneta.
Taj projekat je privukao veliki broj “društvenih mreža” – od “MajSpejsa”, “LinkedIna” i “Beba”, do “Frendstera” (Friendster) i “hi5”.
“Jahu” pridruživanjem “OupenSoušalu” želi da bolje konkuriše američkom “društvenom” sajtu “Fejsbuk” (Facebook) koji ne želi da se pridruži tom projektu. “OpenSoušal”, koji je dosad imao 100 miliona članova, naglo je povećao njihov broj nakon pristupanja “Jahua”, sajta koji ima 500 miliona korisnika.
Podrška “Jahua” se, međutim, tu ne zaustavlja, jer su “Gugl”, “MajSpejs” i “Jahu” objavili formiranje neprofitne fondacije “OupenSoušal” koja bi trebalo da garantuje neutralnost i otvorenost projekta “OpenSoušal”.
“Gugl” je, osim pokretanja “OupenSoušala”, uložio i milion dolara u kinesku kompaniju “Komsenz” (Comsenz), koja je specijalizovana za “društvene” mreže, prenjeli su francuski mediji.