BUDIMPEŠTA, Vijest da će mađarska niskotarifna kompanija Wizz Air dobiti većinu aviona iz najveće narudžbe koju je Airbus ikada dobio naznačio je velike ambicije ove kompanije osnovane 2003. godine.
Američka kompanija Indigo Partners u vlasništvu investitora Billa Frankea u srijedu je objavila da je od evropskog proizvođača aviona naručila čak 430 primjeraka modela A320neo za četiri prevoznika u kojima Indigo ima udjele.
Najveći dio te narudžbe – 146 aviona vrijednih 17,2 milijarde dolara – odlazi u Mađarsku. Kada 2026. i posljednji avion iz te narudžbe bude isporučen, Wizz Airova flota narašće sa sadašnjih 87 na 250 aviona.
Time će stati uz bok britanskom easyJetu. Kako je kazao Oven Džons, Wizz Airov glavni korporativni direktor, ambicija je kompanije postati neosporni niskotarifni lider u Evropi što bi značilo da žele smijeniti irski Ryanair.
Glavni izvršni direktor i jedan od šest osnivača kompanije, Jozef Varadi, istakao je za Financial Times kako Indigova narudžba označava preokret za Wizz Air, omogućavajući mu širenje na evropskom tržištu, ali i šire.
Prema podacima iz izvještaja za fiskalnu 2017. godinu, kompanija trenutno povezuje 141 destinaciju u 42 države.
“Tehnološki napredni avioni omogućiće nam nastavak snižavanja operativnih troškova”, pojasnio je Varadi, nekadašnji prvi čovjek mađarskog nacionalnog prevoznika Maleva.
A u kontroli troškova Wizz Air je majstor što dokazuje i činjenica da uspijeva odlično poslovati na veoma konkurentnom evropskom avio tržištu s kojeg su samo ove godine “pali” Alitalia, Air Berlin i Monarch Airlines.
Prema mišljenju analitičara, nekoliko je razloga za to.
Kako pojašnjava Mark Simpson iz Goodbody Stockbrokersa, Ryanair u stavci operativnih troškova uživa korist od vlasništva nad avionima umjesto najma.
“Ova narudžba omogućava Wizz Airu daljnji korak prema povećanju vlasništva nad flotom i to će pomoći u smanjivanju troškova po avionu”, smatra Simpson.
Druga prednost kompanije je poslovanje u Mađarskoj gdje su niži troškovi radne snage nego na Zapadu.
Spomenimo i da je kompanija zbog povoljnijeg poreskog tretmana registrovana u Švajcarskoj.
Wizz Air je za fiskalnu 2017. objavio neto dobit od 225,3 milijuna evra, 0,6 odsto više na godišnjem nivou uz rast broja putnika za 19 odsto.
Prema sudu Jozef Varadija, evropsko tržište vazdušnog prevoza nastaviće se konsolidovati.
“U SAD-u četiri prevoznika pružaju 80 odsto kapaciteta – Evropa je mnogo fragmentiranija. Kada se tržište počne stezati, to će promijeniti status quo te ćemo vidjeti da će neke avio kompanije otići iz ovog biznisa”, istakao je Varadi. Poslovni.hr