NJUJORK, Kada je Elon Musk prošle sedmice izjavio kako Tesla Motors do 2018. godine želi proizvesti 500.000 automobila, nekoliko analitičara sa Wall Streeta sa razlogom je iznijelo svoje sumnje u realnost ovoga cilja.
Jedan od njih je i analitičar automobilske industrije Adam Jonas koji predviđa da će Tesla do 2018. godine moći proizvesti svega petinu zadanog broja automobila, odnosno njih 108.000, što je daleko ispod planiranog broja od 500.000 jedinica.
Teslin plan o pola miliona automobila najveći je zahvat u 13-godišnjoj historiji automobilske firme koja je do sada proizvodila 50.000 vozila godišnje. Dosadašnji modeli predstavljali su luksuzne automobile koje su mogli kupiti samo najbogatiji ljubitelji električnih automobila.
Ipak, sve se promijenilo kada je Tesla predstavio Model 3, putničko vozilo koje će u osnovnom paketu koštati 30.000 evra. Privlačno niska cijena oduševila je više od 400.000 osoba koje su naručile po jedan primjerak, što je iznenadilo i najveće optimiste.
Kako bi zadovoljili veliki broj kupaca, Tesla gradi gigafabriku vrijedniju od 4,5 milijardi evra u kojoj će se proizvoditi litijum-jonske baterije koje će pokretati električne automobile. Takođe, gigafabrika će morati dostići Muskove ciljeve koji moraju biti i finansijski održivi, a ne samo “brzi”.
Ako je suditi prema analizi Tom Randall iz Bloomberga, Tesla ionako iza sebe ima istoriju probijanja rokova koju naziva “Muskova doktrina”. Problem je dakako što je Wall Street to već predvidio, a analitičar JPMorgana Ryan Brinkman tvrdi da je Muskova najava jednostavno “previše agresivna”. Klix.b a