BEOGRAD, Govoreći o koncesiji beogradskog aerodroma, premijer Srbije, Aleksandar Vučić, naveo je da novac koji će se unaprijed uzeti od koncesionara aerodrom ne bi mogao da zaradi uz ostvarivanje sadašnjeg profita u narednih 12, 13 ili 14 godina.
Dodao je i da će operater koji bude došao sigurno bolje upravljati „Nikolom Teslom“ u svim segmentima jer „mi ne umemo“.
On je podsjetio i na svoja očekivanja o visini naplate koncesione naknade i budućih ulaganja u infrastrukturu aerodroma – između ostalog u obnovu postojeće piste, pomoćnu pistu i drugu pistu o kojoj će se tek napraviti procjena.
– Mi računamo da možemo da uzmemo unapred (up-front payment) 350-400 miliona evra. Mi te pare ne možemo da uzmemo 12, 13 ili 14 godina, a da pri tom imamo ovakav profit. Reći ću vam i da taj operater mnogo bolje radi aerodrome nego što bismo mi radili – bilo da dođu Kinezi, Arapi, „Vinci“ (Francuzi), Nemci. Bolji su nego mi u svemu. Ostaje i jedna sitna obaveza – da nam godišnje daju koncesionu taksu u visini od 4-16 miliona evra u zavisnosti od godine. Prosečno 10 miliona evra. Puta 25 godina – to je 250 miliona. To je još devet godina, znači 23 godine pojedeno. Plus to što oni znaju da upravljaju. Mi ne umemo tako da upravljamo.
Na sve to planiramo još 713 miliona evra investicionog ulaganja i u obnovu piste, u pomoćnu pistu, i u drugu pistu – to će tek da procenjuju, i u sve drugo da bi nam aerodrom izgledao deset puta bolje nego danas. Pri tom očekujemo da 2020. imamo 8 miliona putnika i veće prihode nego što smo ikada imali. – rekao je Vučić.
Pomoćnik minstarke saobraćaja za vazdušni saobraćaj Srbije, Zoran Ilić, oglasio se početkom sedmice povodom javnog poziva za koncesiju beogradskog aerodroma. Tom prilikom on je rekao da se Vlada na „na ovakav korak odlučila jer je Aerodrom Nikola Tesla došao do kraja svojih kapaciteta“ i dodao:
– Biće potrebna i alternativna pista, razvoj terminalnih kapaciteta za prijem i otpremanje putnika i robe. – Tangosix