STOKHOLM, Švedski proizvođač vozila, Volvo grupa (Volvo Group), poslovao je sa dobitkom u prvom polugodištu 2014, zahvaljujući snažnom povećanju prodaje u Kini, kao i rastu u Evropi, što je kompenzovalo poteškoće na američkom tržištu.
Ova kompanija, u vlasništvu kineske grupacije Džili (Geely) od 2010. i jedan od vodećih švedskih izvoznika i poslodavaca prema broju zaposlenih, u prvih šest mjeseci je ostvarila operativni profit od 1,21 milijardi kruna (132 miliona evra), dok je u istom lanjskom periodu poslovala sa gubitkom od 577 miliona kruna, prenosi Rojters.
Prodaja vozila na kineskom tržištu u posmatranom razdoblju porasla je po dvocifrenoj stopi, čime je ovo tržište postalo glavno za kompaniju Volvo, ispred SAD-a.
Prihodi od prodaje porasli su gotovo 15 odsto na godišnjem nivou, dostigavši 64,8 milijardi kruna, prenose agencije.
Ovaj proizvođač koji planira da udvostruči godišnju prodaju do 2020. na oko 800 hiljada jedinica, ovog mjeseca plasiraće na tržište model “XC90”, koji je razvijen pod kompletnim vođstvom kineskog akcionara.
Volvo planira da novi model vozila prodaje po cijeni koja korespondira odgovarajućim modelima Mercedesa i BMW-a.