TOKIO, Japanski “Soni” ostvario je rijetku pobjedu nad rivalom “Eplom” na tržištu prenosivih muzičkih plejera i svojim modelom “vokmen” na domaćem tržištu nadmašio prodaju popularnog “ajpoda”.
“Soni” je prošlog mjeseca imao udio od 47,8 odsto na japanskom tržištu muzičkih plejera, a “Epl” 44 odsto, pokazuju rezultati istraživanja kompanije BCN iz Tokija.
“Soni” je tokom nekoliko posljednjih godina suočen sa oštrom konkurencijom u vidu “ajpoda”, te “Nintendove” konzole za igrice “vi”.
“Ovo je prvi put da je vokmen nadmašio prodaju ajpoda na mjesečnom nivou od kada je Epl 2001. godine predstavio svoj muzički plejer u Japanu”, izjavio je analitičar BCN-a Eidži Mori.
Ovaj rezultat odslikava oklijevanje potrošača da kupe “ajpod” u vrijeme lansiranja novog modela u SAD, smatra Mori.
“Sonijeva” strategija da tržištu ponudi proizvode po povoljnijim cijenama takođe je doprinijela preokretu u poslovnim rezultatima, dodao je ovaj analitičar.
“Epl” je juče predstavio novu generaciju muzičkog plejera “ajpod”, koji će u prvo vrijeme biti prodavan samo u SAD.
Pojava “vokmena” prije tri decenije izazvala je revoluciju u načinu na koji ljudi širom svijeta slušaju muziku i pomogla je “Soniju” da se transformiše u globalnog elektronskog giganta.
Kompanija teško drži korak sa uspjehom “Eplovih” proizvoda u posljednjih nekoliko godina. “Ajpod” je prodat u 100 miliona primjeraka od kada se pojavio na tržištu, po čemu je najbrže prodavani muzički plejer u istoriji.