BANJALUKA – Mjesec dana prije vanrednih izbora za gradonačelnika Prijedora, u novembru prošle godine, vlast Srpske svečano je ozvaničila početak izgradnje autoputa Prijedor-Banjaluka. Deset mjeseci kasnije, neposredno pred nove, ovoga puta opšte izbore, gradanja se ponovo najavljuje, a kako CAPITAL saznaje uveliko se razmišlja o tome da se ponovo održi ceremonija.
Za nepunih 10 mjeseci od prve svečanosti koja se prošle godine 11. novembra “odigrala” u Orlovcima, kineska kompanija Shandong Hi-Speed International koja je dobila posao oko izgradnje, nije uradila puno toga, ili se to golim okom ne može primjetiti.
Crveni tepih, velika osvijetljena govornica, vatromet, isprepletene srpske i kineske zastave sa porukama prijateljstva i zajedništva bili su dio svečanosti priređene stanivništvu i zvanicama 7. novembra.
“Prije samo nekoliko godina šarlatani i neznalice su govorili da neće doći do današnjeg dana i da je ovaj projekat, kada je potpisan 2018. jedna velika obmana i danas vidimo da ćute, ne govore ništa ili nemaju šta da kažu”, poručio je tada predsjedni Vlade Radovan Višković.
Bilo je to inače mjesec dana prije vanrednih izbora za gradonačelnika Prijedora, a na kojima će kasnije pobjedu odnijeti kandidat SNSD-a, Slobodan Javor.
Od tada ozbiljnih radova nije bilo. Fotografije sa lica mjesta pokazuju kako je nakon ceremonije ostalo nekoliko stotina kvadrata dobro utabanog šljunka. Pitanje je i koliko su mogli raditi s obzirom da prema saznanjima CAPITAL-a, nisu imali sve neophodne dozvole.
Međutim, poslednjih nekoliko sedmica glavni akteri tog događaja najavljuju novi početak radova, a sve opet ponovo pred izbore.
Sada novi početak radova najavljuje Srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik.
On tvrdi kako je kineska kompanija pokazala zainteresovanost da dionicu puta završi što je prije moguće.
Dodik je i neposredno priznao kako prošle godine nije sve bilo spremno za početak radova. O tome je pisao CAPITAL koji je otkrio kako je ekološka dozvola izdata nekoliko dana prije ozvaničenja početka radova.
“Ima mnogo posla da bi se pripremila izgradnja autoputa, da se riješe imovinsko-pravni odnosi, problem projektovanja, finansiranje. Ti poslovi su možda i teži nego sama izgradnja, ali smo sve završili i ovih dana krećemo u punom profilu sa izgradnjom auto-puta”, rekao je Dodik prije nekoliko dana.
Vršilac dužnosti direktora “Autoputeva” Slobodan Stanarević kazao je za CAPITAL da će radovi početi najvjerovatnije 2. septembra, kao i da nije isključeno da će novi početak biti svečano obilježen.
“Oni sada imaju sve uslove da rade. Eksproprijacija je izvršena na 2,5 kilometara puta, mislim da su pronašli i podizvođače, a od resornog ministarstva su tražili saglasnost za privremeni nadzor. To su elementi koji su im bili neophodni za početak”, kazao je on.
Dodao je i kako će dalja eksproprijacija zemljište ići paralelno sa izgradnjom autoputa.
Podsjećamo, gradnja saobraćajnice duge 42 kilometra koštaće 297 miliona evra. Ugovor sa Kinezima je potpisan 2018, koji su i pronašli novac za gradnju, a koji će vraćati kroz putarinu, koju će naplaćivati 30 godina.
CAPITAL: D. Tovilović
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Brena je Brena, ali dvaput je dvaput!!
Ovi imaju jače bajke od braće Grim.