BANJALUKA, Više od dvije trećine potrošača ne poznaje svoja prava, koja su ključ za poboljšanje, zaštitu i rješavanje svakodnevnih i dobro poznatih problema, poručila je Asocijacija potrošača Republike Srpske (RS), povodom 15. marta Svjetskog dana potrošača.
“Poznavanje prava i obaveza je ključ za rješavanje svakodnevnih problema u vezi neispravnih uređaja, računa, netačnih deklaracija ili neuvaženih deklaracija. Obrazovan potrošač je i zaštićen”, ocjenjuju u ovoj asocijaciji.
Iz Asocijacije upozoravaju da potrošač treba znati da je trgovac dužan vidljivo istaknuti cijenu na svim proizvodima i uslugama, da svako treba tražiti i čuvati račun, jer mu omogućava da ostvari svoja prava.
“Takođe, potrebno je čitati deklaraciju, odnosto podatke o proizvodu, koji trebaju biti istaknuti na vidljivom mjestu. Veoma je bitno sve što je napisano i važno je obratiti pažnju na sve podatke istaknute na proivodu, kao i na ugovorima koji se potpisuju, ma koliko bili napisani sitnim slovima”, navode iz Asocijacije.
Iz Asocijacije dodaju da kupac ima pravo na reklamaciju, popravak, zamjenu ili povrat novca, ako kupi proivod koji ima nedosatak.
Asocijacija potrošača RS poručuju potrošačima da mogu “uništiti i najveće korporacije na svijetu jednostavnom odlukom da kupuju negdje drugo”.