BANJALUKA, Nabavka 200 teretnih vagona će “Željeznicama RS” donijeti višemilionsku korist, kaže Zdravko Savić, v.d. direktora tog preduzeća.
Vagoni će biti nabavljeni kroz kreditni aranžman vlada Poljske i RS.
Savić je objasnio da će pojačanjem vagonskog kruga preduzeća uvećati obim prevoza robe i povećati prihode koje njeni vozovi naprave kada odvezu teret u inostranstvo i koriste se prugama drugih željezničkih uprava.
“Ovi vagoni će najvećim dijelom biti korišteni za prevoz mineralnih sirovina i ruda, koje su inače najveći dio tereta koji prevoze ‘Željeznice RS'”, rekao je Savić.
On je najavio da bi ovu poslovnu godinu “Željeznice RS” trebalo da završe sa gubitkom od 23 miliona KM, dok su prošlogodišnji gubici iznosili 26 miliona KM.
Savić je podsjetio da su projektovani gubici za ovu godinu iznosili 32 miliona KM.
Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS, tokom nedavne posjete Poljskoj najavio je da će prvi vagoni iz ovog kontingenta stići već u januaru naredne godine, dok bi kompletan posao isporuke trebalo da bude okončan u narednih osam mjeseci.
“Imamo ugovor s Vladom Poljske i proizvođačima teretnih vagona za isporuku 200 teretnih vagona vrijednih 20 miliona evra”, podsjetio je Čubrilović.
On je istakao da se lično uvjerio da je u završnoj fazi proizvodnja 90, od 200 naručenih vagona, koji će biti isporučeni “Željeznicama RS”, te da su ispoštovane sve procedure i preporuke naše željezničke kompanije u vezi sa specifičnostima koje vagoni treba da imaju za naše domaće potrebe.
Čubrilović je rekao da su poljski partneri izrazili zainteresovanost za ulaganja i saradnju u oblasti zajedničke izgradnje radionica u RS za održavanje šinskih vozila.
On je dodao da postoji i značajna zainteresovanost nekolicine poljskih kompanija za ulaganja u ukupnu saobraćajnu infrastrukturu i dodao da će konkretni razgovori o tome biti nastavljeni na nivou delegacije Vlade RS i Vlade Poljske u narednih nekoliko nedjelja.
Ovaj kreditni projekat uvoza 200 vagona je regulisan aranžmanom sa godišnjom kamatom od jedan odsto i rokom otplate od 20 godine uz dvogodišnji grejs period, koji su regulisale Vlada RS i Vlada Poljske.
Ovaj kreditni poljski projekt je ujedno i najveća investicija ove zemlje u RS do sada, a Poljaci su sada najavili i nova ulaganja u RS.
Važnost nabavke novih vagona ogleda se i u tome što ŽRS trenutno imaju oko 1.000 teretnih vagona čiji eksploatacioni vijek ističe za dvije godine. Nezavisne novine