SARAJEVO, Mlazni avion s najmanje stotinu sjedišta minimalni je ulog za investitore koji žele učestvovati u dokapitalizaciji “BH Airlinesa”, potvrdio je “Nezavisnim” Nail Šećkanović, federalni ministar prometa i komunikacija.
U javnom pozivu za dokapitalizaciju, koji je Agencija za privatizaciju FBiH objavila juče, strani investitor bi stekao 49 odsto vlasništva “BH Airlinesa”, a mlazni avion ili više njih koje bi unio imali bi karakter vlasničkog udjela u društvu.
“Imali smo preliminarne pregovore s investitorima iz Malezije, Italije, Hrvatske i Turske. Sada kandidati treba da pošalju konkretne ponude, koje ćemo vrednovati i odabrati najpovoljniju”, kazao je Šećkanović.
Dodao je da će sa stranim investitorom biti formirano mješovito preduzeće, u kojem će Vlada FBiH imati nešto manje od 51 odsto dionica, kako bi zadržala karakter ovog preduzeća kao javnog, dok će manji udio, ispod 0,13 odsto, ostati u vlasništvu sarajevskog “Energoinvesta”.
“Očekujemo da ćemo dokapitalizacijom ‘BH Airlines’ učiniti održivim, a povećanjem flote sa dva na tri aviona tržišno učešće udvostručiti sa 15 na 30 posto”, istakao je Šećkanović.
“BH Airlines” je prošle godine prevezao oko 70.000 putnika, 14,1 odsto više nego godinu ranije, a ostvario je 14,5 miliona KM prihoda, što je 9,5 odsto više nego 2006. godine. Gubitak je iznosio oko 100.000 KM.
U skladu s planom sanacije, Vlada FBiH je ove godine iz budžeta za “BH Airlines” izdvojila 3,4 miliona KM, a ovoj kompaniji pripadaju i prihodi od putničke takse, koji iznose deset odsto po odlazećem putniku. No, da bi poslovala rentabilno, ova avio-kompanija moraće dokapitalizacijom naći strateškog partnera. Krajnji rok za dostavu ponuda je 30. jul.
Aktiviranje zaboravljenog avansa
Strani investitor može birati između više opcija – nabavke jednog ili više novih aviona, unosa vlastitog ili nabavke korištenog aviona ne starijeg od deset godina, kao i nabavke novog aviona airbus 319-100, vrijednog oko 35 miliona dolara, aktiviranjem avansa od 2,87 miliona dolara uplaćenog “Airbusu” na osnovu ugovora potpisanog 2000. godine.
Ovo posljednje značilo bi nadovezivanje na propali posao nabavke dva aviona za tadašnju “Air Bosnu”, u sklopu većeg kompenzacijskog posla s Njemačkom koji nikada nije realizovan.