BANJALUKA, Stanovnici BiH moći će od 1. novembra ove godine da uvezu polovna vozila koja imaju “euro 3” motor, odnosno vozila čija starost ne prelazi 12 godina.
Predstavnik konzorcijuma izabranog za sprovođenje sistema homologacije u BiH Drago Talijan rekao je da će homologacija pojedinačnih vozila u BiH početi 1. novembra, dok će homologacija tipa vozila početi 1. decembra ove godine.
– Od ovih datuma, u BiH neće se moći registrovati ni jedno uvezeno vozilo ukoliko nema motor sa standardom “euro 3”. Homologacija tipa vozila znači da se sprovodi postupak ispitivanja za komplet novih vozila koja dolaze na tržište BiH, a homologacija pojedinačnog vozila je homologacija svih polovnih vozila koja dolaze pojedinačno, ali i homologacija novih vozila ako se uvoze pojedinačno – rekao je Talijan i podsjetio da je krajnji rok za uvođenje sistema homologacijske provjere vozila koja se uvoze u BiH prije puštanja u saobraćaj 4. decembar ove godine.
Govoreći o starosti automobila koji će se uvoziti u BiH, Talijan je rekao da su prvi proizvođači vozila 1998. godine počeli da ugrađuju “euro 3” motore dok je masovnija proizvodnja počela 2000. godine.
U auto-salonima u RS kažu da ukidanje odluke o zabrani uvoza polovnih vozila u BiH neće značiti i niže cijene ovih automobila, niti će stanovnici BiH moći jeftinije sami da uvezu automobil.
Homologacijski pregled u BiH naplaćivaće se u zavisnosti od vrste automobila, a prema nekim informacijama koštaće najviše 300 maraka.
Jaćimović
Predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS Milenko Jaćimović kaže da motori vozila koja se budu uvozila moraju ispunjavati “euro 3” norme odnosno imati posebni uređaj na motoru koji sprečavaju ispuštanje štetnih gasova u vazduh.
– Svi dijelovi na tom motoru moraju biti originalni ili originalni rezervni dijelovi iz ovlašćenih servisa. I ostali dijelovi automobila moraju imati pečat originalnog rezervnog dijela – kazao je Jaćimović. Glas Srpske
12 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
‘U auto-salonima u RS kažu da ukidanje odluke o zabrani uvoza polovnih vozila u BiH neće značiti i niže cijene ovih automobila, niti će stanovnici BiH moći jeftinije sami da uvezu automobil.’
—————
naravno da vama to ne odgovara, i da je bilo po vama, ovakvo stanje uvoza polovnih automobila do 7 godina bi ostalo zauvijek. ako je trosak homologacije od 300 km jedini dodatni trosak, polovna vozila ce znacajno biti jeftinija.
Da li to vazi i za presvlake, mislim da li i one moraju imati pecat originalnog dijela?
Halo, dragi nasi ”auto dileri” polovnjak od deset i kusur godina tipa BMW je barem tri puta bolji od najbolje verzije ganc nove skode fabije iz vidovicevog salona, a da ne pricam o novom SRB Fijatu kod kojeg se vrata zatvaraju kao na rerni sporeta na drva.
Sve bi ucinili samo da narod dodatno opeljesite.
и 300 КМ је превише. Нека максимум буде 150КМ!!!!!!!!!!!
postajemo veliki otpad za strana vozila to samo moze u ovakovoj zemlji dembeliji. Trebalo je da se ostavi zabrana do 7 godina mislim da je to fer godina za jednog polovnjaka
to je pitanje tehnickog pregleda, a ne uvoza.
da se osiguranja pridrzavaju tehnickog pregleda, 80% vozila koja se sada nalaze na ulicama, ne bi ucestvovala u saobracaju.
Slazem se sa hazar-om. Mislim da je 12 godina previse. Auto staro 10-12 godina, ma koje marke, je krs. Sedam godina bi bio neki optimum.
Ja prihvatam 12 godina jer je to istovremeno i interes naše sirotinje i nastojanja Evrope da se ratosilja krševa uz prihvatljiv prihod.Kada ne budemo imali previše sirotinje neće biti ni obostranog interesa, pa će Evropa morati potražiti neki drugi “otpad”.A dotle, pa zaposlićemo novih par hiljada automehaničara i drugih auto majstora, a to što će biti koja desetina više poginulih. Pa u svemu ima kolateralna šteta u kojoj svako se nada da neće biti baš on.
Prije svega odlucujuca gospoda bi trebali da znaju da tek od 2003
za dizel vozila a, 2001 benzinsaka vozila,
Zemlje Ujedinjene Evrope moraju da se pridrzavaju mandatornih
standarda za izduvne Gasove
EOBD (EUROPEAN ON BOARD DIAGNOSTIC)
(MI NISMO UJEDINJENI U SOPSTVENOJ DRZAVI ,A KAMO LI U EU)
EURO 3 standard je uveden 28-og Decembru 1998 vazio do 2005
EURO 4 standard je uveden Januar 2005 vazio do 2008
EURO 5 Standard je uveden 2009
EURO 6 u planu
Za Provodjenje takvih uslova zakonska drzava mora da uspostavi Stanice za
ispitivanje gasova ili drugom odgovarajucom opremom koja mora da dokaze
odgovarajuice vrijednosti EURO 3 Standarda !!!!!!
Cinjenica je da Uvezena vozila pod EURO3 STANDARDOM NE GARANTUJU Limit IZDUVNIH GASOVA
ISTOG STANDARDA ,JER SU NA KRAJU KRAJEVA POTROSENA VOZILA ,koja usput bugi receno UE
jedva ceka da se oslobodi ,a siromasni bosanci potrose svu ustedevinu na popravku Istih!
vozila mogu biti ispravna ,ili nisprava tako da bez odgovarajucih
testnih stanica NIJE MOGUCE ODREDITI prolaznost vozila po EURO 3 Standardima !!!
IZUZETNO JE NAGLASITI DA “GOSPODA ZKONODAVCI” ZABRANJUJU UVOZ BILO KAKVIH VOZILA
IZVAN PODRUCJA EU JER ,EURO 3 STANDARD POSTOJI SAMO U EVROPI !!!!!
STA JE SA OSTALIM KONTINETIMA ???
JAPAN IMA NAJSTROZIJI ZAKON ZA IZDUVNE GASOVE,DA LI TO ZNACI DA MI NEMOZEMO DA
UVEZEMO VOZILO KOJE IMA BOLJE STANDARDE???
pozdrav Ovo sto pricaju o cjeni homologacija do 300KM
jos zavisno od vozila pa oni nisu normalni
u Hrvatskoj cjena homologacija iznosi oko 160 kuna =oko 40 km nezavisno bio fiat ili bmw
ovi nas šišaju ko ovce
ovoga cemo
ošišat150 onoga200 onoga 300
pola drzavi pola nama i sve tako
tako pa koga uhvatiše toga j….
daj ljudi budite normalni
ode glasat za normalnog čovjeka koji će manje šiš.. POZ
Ljudi moji pa je li bolje da za par godina vidimo malo novije tipe auta od golf I ili II, a usput kada god vidite u DNEVNIM STAMPAMA saobračajnu nesreću naći će te VW VOZILA IZ 80 I POČETKA 90-TIH KOJA NEMAJU ABS NITI SU SIGURNA.
Ja iskreno mislim da treba da se dopusti uvoz automobila sa Euro 3 standardom, jer kako god bolje to nego da se lakiraju iz godine u godinu ove zahrđane VW I i II-ke. Usput nova radna mjesta i građani zadovoljni.
Moram se uključiti u temu jer mi je poznata. radio sam u auto salonu koje se bavi trgovinom jednog poznatog evropskog brenda novih naravno i uzgred različitim vrstama polovnjaka, ono što mogu da kažem iz iskustva, je da većina vozila iz EU starosti do 7 godina je ili zrela za generalku ili je ista već urađena dok je vozilo došlo do vas, ali nestručno, uz vraćen km sat,bačenu servisnu knjigu, ušminkana i primamljive je cijene, (nema potrebe da naglašavam da uvijek postoje izuzeci, ali ta vozila sa uporedivim su bar 20% skuplja, imaju servisnu knjigu i očigledno je da su manje pohabana, ali su i vrlo rijetka). Naravno, mnogo je ovde elemenata i za raspravu, ali pravilo je da sa većom klasom ide i veća cijena, drugačije su i potrebe prvog vlasnika, te je i to vrlo bitna stavka-više klase se koriste za duže relacije, vozila u prosjeku više prelaze, imamo li u vidu da slabiji motori u takvim vozilima rade u gornjim granicama svojih mogućnosti, a da npr: u Njemačkoj postoji autobahn, mislim da je dovoljno. Mala vozila u prosjeku prelaze manje, ali i takvi s obzirom na motore malog kapaciteta nisu ni predviđeni za velike kilometre, pa se i njihov radni vijek testira na znatno manjoj kilomtraži, mada su uslovi eksploatacije drugačiji. Uglavnom, kod manjih vozila radi se i o nižoj klasi i kvalitetu ugrađenih materijala(zbog jeftinijeg samog proizvoda)te treba obratiti pažnju na detalje unutrašnjosti, ali i drugih vitalnih dijelova, po čemu se obično može zaključiti u kakvom je stanju, ali i kakav je prethodni vlasnik bio, naravno vozila do 7 godina starosti, koja spadaju u gradske ili kompaktne automobile ne treba niti gledati ako na km satu imaju preko 150 hiljada kilometara, e sad tu mnogo zavisi i od modela, motora, proizvođača uopšte.
Uglavnom, novo vozilo obično ima garanciju 2,3 ili 4 godine, amortizacija se vodi do pete godine, nakon toga svaka godina starosti nosi veliki rizik, tad počinju ulaganja u vozilo i oni na zapadu se rješavaju istih, jer su popravke u pravilu skuplje od nabavke novog vozila, odnosno i kasko na vozila od 5 i preko 5 godina(što je još jedan dokaz koji možemo provjeriti i kod nas u najbližoj osiguravajućoj kući). Naravno da su i kilometri bitni, obično je garancija na 100 hiljada, ali i 150 je česta pojava i postaje lagano trend, dakle to je i prag ekonomičnosti troškova održavanja. Neko će možda reći nije tačno da je skupo održavati pogotovo švabi, šveđaninu, itd. Naprotiv, jako je skupo, oni nemaju garaže pretvorene u fabrike dijelova za golf 2 na svakih 20 hiljada stanovnika po jednu, ugrađuju se isključivo originalni dijelovi, generalka motora, veći kvar na turbini, ili slično kod 5 godina starog auta koje nije kasko osigurano košta gotovo kao vrijednost istog auta, pogotovo su skupi sati servisa, mi određene dijelove potrošnog materijala za golf 2, npr, ugradimo po 4 puta godišnje, majstor uzme maksimum duplu cijenu dijela za ruke, a ostane pola dana pod istim, etika mu ne dozvoljava da cijeni svoj rad,a vlasnicima je lakše 4 puta po 30 maraka nego jednom platiti 100, npr. i biti miran dvije godine, umjesto jednu.
Motori koji ispunjavaju E3 normu kao npr Opel astra 1994.g.p. stara 16 godina, karavan je prešao bar 350 hiljada i prevezao više tereta nego oni kineski autobusi Gradskog prevozu u BL, bolji je Renault 4 kupljen npr 1990.godine kod nas, nov, ako je iole održavan, prešao sigurno upola manje, jednostavan za održavanje, dijelova svugdje(ovo govorim kao npr.poređenje za one koji ciljaju na auto do 1000-1500KM i misle da će se usrećiti novim propisima).
Okanite se ljudi teorija i nada o nečemu takvom, ja sam godinu dana slušao potencijalne moje kupce, čekaju oni kao da će neko pokloniti, pa podiće i oni vani cijene kad budu imali tržište, sad ne znaju kud bi s njima, pa su bezvrijedni:
nego ljudi trebal kome auto ?? evo vam moja mail adresa ako treba nekome: [email protected]
Pozdrav