SARAJEVO, Skupština Udruženja “Eko – gumarstvo” BiH zatražila je od Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH da sa Vladom Slovenije i nadležnim organima EU nađe prelazno rješenje tolerancije izvoza karakasa, dok BiH ne usaglasi propise iz te oblasti sa EU, kako ne bi došlo do gašenja 25 porodičnih firmi u BiH koje se bave protektiranjem guma.
“U posljednja dva mjeseca na slovenačkoj granici je došlo do zaustavljanja kamiona i pljenidbe karakasa koji se koristi kod protektiranja, jer nisu usklađeni propisi iz te oblasti BiH i EU. Za 15 – 20 dana počinje zimska sezona promjena guma i ako zbog trenutne situacije ne budemo u mogućnosti dobaviti glavni repromaterijal – karakas, štete će biti veoma velike, a radna mjesta stotina radnika će biti dovedena u pitanje”, ističe se u zaključcima koje je usvojila Skupština Udruženja “Eko – gumarstvo” BiH.
U zaključcima se navodi da firme za protektiranje guma iz BiH zavise od uvoza karakasa i da se godišnje u BiH protektira 50 000 kamionskih guma i 100 000 guma za putnička vozila.
Skupština je zatražila od nadležnih institucija u BiH poketanje procedura ukidanja uvoznih carina na karakase, kako bi protektirana guma postala konkurentan proizvod na inostranom tržištu.
Zaključci sa Skupštine Udruženja “Eko – gumarstvo” BiH biće dostavljeni ministru spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mladenu Zirojeviću, ambasadoru Slovenije u BiH Andreju Graseliju i OHR-u.
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Daj Bože da slovenci i za repromaterijal za protektiranje guma ne zatraže kakvu odštetu.Mislim da je sreća što između imamo Hrvatsku kao tampon zonu.Fanti su stvarno naporni.
Protektirane gume treba zabraniti pod hitno. Šteta za 25 firmi je sigurno manja nego za vozače.
Sto se gume ne protektuju u Svedskoj, Holandiji, Francuskoj….? Kod nas ce se jos malo protektovati i zubne proteze, koliko narod ima novaca. Mi smo protekcionisti 😉
Fanti mars!!!
Kad bi malo razmislio pre nego sto napises nesto znao bi da se po evropi najvise i koriste protektovane gume(kamioni, avio prevoz-civilni,putnicki). Oni to shvataju kao zastitu zivotne sredine (ekologija, ako si u opste cuo za taj pojam). Ali tebi je bitno tek da kazes nesto!