Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Umjesto aviona u vazduh odletjelo 87 miliona KM građana RS

Umjesto aviona u vazduh odletjelo 87 miliona KM građana RS

Marina LjubojevićMarina Ljubojević24. Februara 2017. — 16:306 komentara5 minuta čitanja
– Blizu 90 miliona KM potrošeno na subvencije aerodromima i propale avio–linije, za koje niko nije odgovara
– Samo Helikopterski servis i Vazduhoplovni servis RS za deset godina potrošili 23 miliona
– Trninić: Subvencije opravdane

BANJALUKA, Republika Srpska je proteklih deset godina potrošila više od 87 miliona maraka u vazdušni saobraćaj, ali od tih ulaganja njeni građani nisu imali gotovo nikakve koristi – „Aerodromi RS“ i dalje preživljavaju zahvaljući subvencijama, a od silnih najava novih linija, Srpska se može pohvaliti samo jednom, Banjaluka- Beograd.

Od ukupnog iznosa koji je protekle decenije potrošen za vazdušni saobraćaj, čak 65,7 miliona je izdvojeno iz budžeta RS, dok je 21,4 miliona KM potrošeno od naknade od preleta, izračunali su novinari portala CAPITAL.ba.

Samo za subvencije za „Aredrome RS“ u proteklih deset godina iz budžeta RS izdvojeno je skoro 11 miliona KM, a u naredne tri planirano je još 5,7 miliona. Vlada je 2008. godine sa osam miliona dokapitalizovala „Aerodrome RS“, ali ni to nije pomoglo da ovo preduzeće stane na noge.

Za aviokompaniju RS „Sky Srpska“, koja je osnovana 2007. a ugašena 2013. godine, iz budžeta je izdvojeno skoro četiri miliona KM.

Za subvencionisanje linije Banjaluka-Ljubljana koja je funkcionisala godinu i tri mjeseca iz budžeta je mjesečno plaćano 120.000 maraka, odnosno ukupno 1,8 miliona.

Letovi između Banjaluke i Ljubljane ukinuti su krajem oktobra  2011. godine zbog nerentabilnosti. Na ovom letu u prosjeku je bilo svega pet putnika u jednom pravcu.

Prije ove, ukinuta je i linija Banjaluka-Salzburg, za koju je RS potrošila više od milion KM za subvencije.

Nakon što je linija ukinuta Ministarstvo saobraćaja RS je tužilo „Austrojet“ tražeći da mu vrati 2008. godine uplaćene avanse u iznosu od 153.498 KM. Iako je presudu dobilo, Ministarstvo nije moglo da naplati taj iznos jer je firma u međuvremenu promijenila adresu.

Koliko je i ova linija bila isplativa pokazuje podatak da je za šest mjeseci 2008. godine na toj relaciji prevezeno svega 950 putnika.

Više od dva miliona KM potrošeno je i za subvenciju „Aerodroma“ Trebinje, koji je 2014. godine ugašen.

Trninić: Subvencije aerodromu neophodne za funkcionisanje

Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić, ipak, za CAPITAL kaže da su subvencije „Aredoromima RS“ od 1,9 miliona KM godišnje neophodne za funkcionisanje i za neke subvencije operaterima koji su letjeli sa banjalučkog aerodroma.

„Taj novac se izdvaja za održavanje saobraćaja i kako bi aerodrom zadržao licencu kao međunarodni aerodrom, jer njegovi trenutni prihodi od putničkog saobraćaja nisu dovoljni za održavanje u funkciji i iz tih razloga su subvencije opravdane. Dok je bio teretni saobraćaj bilo je pozitivnih pomaka“, kazao je Trninić.

On je istakao da se vode vrlo intenzivni razgovori kako bi se aerodromu omogućilo da bude samoodrživ i kako bi mogao da obavlja svoju osnovnu funkciju.

„Iz tih razloga, aerodrom je podigao i kredit od sedam miliona KM koji će pomoći da on bude konkurentan i da može pružiti usluge budućim aviooperaterima. Mi se nismo opredjelili za niskotarifne linije kao neki drugi aerodromi, a svakako planiramo i da razvijamo kargo saobraćaj jer je on u ovom momentu sigurno isplativ“, naglasio je Trninić.

Direktor „Aerodroma RS“ Miroslav Janjić kaže za CAPITAL da se proteklih godina veoma malo ulagalo infrastrukturu i održivi razvoj saobraćaja, ali da je njegovo opredjeljenje da se to promijeni jer aerodorom „može i treba više“.

On je istakao da su 2015. vrlo uspješni realizovali prevoz mesa za Tursku, dok su se u 2016. pojavili problemi na koje oni nisu mogli da utiču.

„Očekujemo da ćemo ove godine nastaviti sa tim poslom. Činimo sve što je moguće da povećamo broj putnika i prevezene robe, kao i da imamo veću prepoznatljivost aerodroma i konačno njegov samoodrživi status“, naglasio je Janjić.

Govoreći o ugašenim linijama, Janjić kaže „da su imale mogućnost one bi funkcionisale“, ne spominjući ko bi mogao biti odgovoran za bačene milione maraka u promašene linije.

„Dakle, te linije iz raznih razloga nisu bile dobro postavljene i samim tim su doživjele krah. Zato sada sa puno opreznosti želimo da uradimo nešto što je sveobuhvatno i prihvatljivo i što će doprinijeti aerodromu da postane ekonomski samoodrživ, ali to se ne može uraditi preko noći“, rekao je Janjić.

On je rekao da nisu prekinuti razgovori sa komapnijom “Sea Air” za koju su mediji pisali da je otjerana  sa aero­dro­ma u Osi­je­ku, Mos­ta­ru, nje­ma­čkom Pa­der­bor­nu i ita­li­jan­skoj Kor­to­ni zbog ot­ka­zi­va­nja le­to­va i kaš­nje­nja.

„Otvoreni smo za sve razgovore, ali u isto vrijeme nismo spremni da prihvatamo baš sve. Razgovaramo i sa još nekim kompanijama, ali ne bi govorio o kome se radi, jer su kompanije veoma osjetljive kada se o njima piše prije nego što to same prihvate“, rekao je Janjić.

Govoreći o rezultatima u prošloj godini, Janjić kaže da nije u potpunosti zadovoljan.

„U svakom slučaju prethodna godina nije godina sa kojom možemo da se ponosimo, prije svega, jer nije došlo do realizacije transporta mesa za Tursku, što smo dobro radili u 2015. godini. Nismo zadovoljni ni sa brojem putnika. Iako je taj broj na nivou 2015., on nije dovoljan“, naglasio je Janjić.

Osim subvencionisanja aviolinija, Vlada je proteklih trošila za kupovinu aviona koji je plaćen 6,2 miliona KM, dok je stari avion cesna C-500  koji je bio u vlasništvu “Sky Srpske”, nakon ukidanja ove avio-kompanije, Vlada RS prenijela u vlasništvo Vazduhoplovnog servisa RS.

Inače, i za funkcionisanje Vazduhoplovnog servisa proteklih godina je iz budžeta izdvojeno više od 12 miliona KM, dok je i Helikopterski servis RS koštao oko 11 miliona KM.

Veliku polemiku u Narodnoj skupštini RS krajem prošle godine izazvao je plan Vlade RS da u ovoj godini kupi helikopter za koji je budžetom planirano 9,5 miliona KM.

CAPITAL: Marina Čigoja

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
aerodromi izbor izdvajamo miroslav janjic Neđo Trninić rs subvencije vazdusni saobracaj vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNa Banjalučkoj berzi ostvaren promet od 92.308 KM
Sljedeći članak Najava događaja za subotu, 25. februar 2017. godine

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

NOVOSTI 02 minute čitanja

Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

6 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. bot 24. Februara 2017. 17:54

    hahahahahah palac gore za naslov, samo udri Mile…..

    Odgovori
  2. Otimaj 24. Februara 2017. 18:55

    ma treba kupit dva aviona i ugradit se 30posto, to je resenje za nasu RS, ali i za partijsku bratiju.

    Odgovori
  3. TAV 24. Februara 2017. 19:34

    Zašto ne dadnete aerodrom pod koncesiju kad ste nesposobni?

    Odgovori
  4. Goveda 25. Februara 2017. 15:32

    Ubijte se levati. E moj direktore, kad te sretnem na ulici pljunuću te u čelo.

    Odgovori
  5. Nes 25. Februara 2017. 16:30

    Za 80 mil € su mogli napraviti najmoderniji aerodrom na balkanu…. ali to neznaju…. vazno da oni nece low cost kompanije… cekaju valjda lufthanuzu jer ipak je to banjalula, glavni grad rs…. hahha… majko mila… pa za nas je sjeverna koreja mala maca

    Odgovori
  6. Goran 26. Februara 2017. 10:17

    To su totalne neznalice i neozbiljni ljudi. Imao sam priliku da dogovaram dolazak holandskog eksperta za aerodrome, čovjeka koji je bio direktor velikog aerodroma preko 20 godina koji bi besplatno prenio potrebna znanja i kontakte. Nakon svih molbi i urgencija da misija bude besplatna jer sam lično htio da nešto uradim za aerodrom, na kraju su “naši stručnjaci, koji sve znaju” pet dana prije dolaska eksperta sve otkazali pravdajuci to “velikim obavezama i novim investicionim ciklusom”.
    Šta ćeš, ljudi nemaju vremena, zauzeti su trošenjem naših para.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.