Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03

    „Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

    26. Decembra 2025. — 13:27
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » U »trgovinskom ratu« Srbije i Hrvatske strada i BiH

U »trgovinskom ratu« Srbije i Hrvatske strada i BiH

capital.bacapital.ba25. Septembra 2015. — 04:20Nema komentara4 minute čitanja

trgovinaBANJALUKA, Zbog krize na granici između Srbije i Hrvatske i otežanog prometa robe posljedice će trpjeti i BiH, a ukoliko se ovakva situacija nastavi i u narednom periodu, šteta bi mogla da bude velike, kako po privredu, tako i po potrošače, koji bi zbog veće cijene transporta proizvode plaćali skuplje.
“Kolika je šteta u ovom trenutku, ne možemo da kažemo, ali sigurno je da će je biti”, rekao je Mirko Šarović, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Poskupljenje prevoza, a samim tim i veće cijene proizvoda, kašnjenje u isporuci robe i sirovina, zbog čega bi moglo doći do problema u proizvodnji u suštini su i najveći problemi po BiH njenu privredu i potrošače, međutim i gužve na granicama i teretni saobraćaj kroz BiH probleme bi mogli zadati Upravi za indirektno oporezivanje BiH, Graničnoj policiji i Kancelariji za veterinarstvo BiH.

“Pojačan je promet u teretnom saobraćaju zbog velikog priliva tereta sa hrvatske granice koji se usmjerava na Raču, a onda s Rače na neki od graničnih prelaza Brod, Orašje, Gradiška. Poseban problem je s kamionima koji dolaze iz Turske, s obzirom na to da nisu bili najavljeni na ovoj ruti”, rekao je Šarović.

Kako najavljuju nadležni u BiH, prije svega UIO, Granična policija i Kancelarija za veterinarstvo, zasad se odgovara zadatku, a po potrebi biće uvedena još jedna smjena.

“Dakle, s naše strane granice stanje nije alarmantno, a sa srbijanske strane postoje veće gužve i kolone, što je razumljivo. Apel naših graničnih službi je da se pokuša dio tereta planski preusmjeriti na druge prelaze – Pavlovića most, Šepak, Karakaj“, istakao je Šarović.

Ono o čemu se slažu svi u BiH jeste da će posljedice “trgovinskog rata” Srbije i Hrvatske osjećati cijeli region i to prvenstveno iz razloga što će značajno poskupiti prevoz robe, koji će na kraju platiti potrošači.

Milorad Dodik, predsjednik RS, rekao je da je hrvatska blokada teretnog saobraćaja kršenje svih relevantnih međunarodnih sporazuma te da je to potpuno bespotrebno urađeno.

“Neprihvatljivo je da Hrvatska na taj način utiče na robnu razmjenu i privredne aktivnosti u regionu”, rekao je, dodajući da RS trpi ogromnu štetu.

Nemanja Vasić, predsjednik Spoljnotrgovinske komore BiH, kaže da trenutno značajne štete po privredu BiH nema, ali ukoliko ova situacija potraje, moglo bi biti značajnijih posljedica jer region se ne može posmatrati odvojeno.

“Ukoliko blokada potraje, reflektovaće se na poskupljenje robe, koja će u BiH dolaziti alternativnim zaobilaznicama i dužim pravcima”, rekao Vasić.

On naglašava da veliki problemi mogu nastati ukoliko proizvodni pogoni u BiH koji koriste sirovine iz susjednih država na vrijeme ne dobiju repromaterijal, jer u tom slučaju proizvodnja bi morala biti obustavljena, što može prouzrokovati ogromnu štetu.

“Ako se to pitanje riješi u narednih dva ili tri dana, ne bi trebalo biti nikakvih posljedica, a ukoliko to potraje, mogu nastati ozbiljni problemi i po BiH”, rekao je Saša Trivić, zamjenik predsjednika Unije udruženja poslodavaca RS, koji naglašava da će u slučaju nastavka blokade granice Srbije i Hrvatske većina firmi tražiti alternativne pravce i svoje transporte usmjeriti na druge, dalje rute, što može prouzrokovati velike probleme po proizvođače kvarljive robe, posebno one koji rade s mliječnim proizvodima.

Predstavnici Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport RS u razgovoru s ministrom saobraćaja i veza Neđom Trninićem izrazili su zabrinutost zbog dešavanja u okruženju i blokiranja graničnih prelaza. Oni su pozvali nadležne organe, prije svega Graničnu policiju i carinu, da organizuju rad na način da se poveća propusna moć na graničnim prelazima.

Rača najopterećeniji prelaz

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH kažu da su najopterećeniji granični prelazi Rača, Šamac, Brod i Gradiška posebno zato što, pored kamiona koji voze teret u BiH i van BiH, postoji priliv kamiona koji samo prolaze kroz BiH, jer ne mogu preći granicu između Srbije i Hrvatske.

“S obzirom na to da se za tranzit robe kroz BiH mora dati bankarska garancija od strane špeditera u BiH, službenici UIO ubrzali su razduženje bankarskih garancija kada roba istupi iz BiH kako bi se garancija što prije oslobodila i kako bi špediterske kuće koje imaju ograničene bankarske garancije mogle što prije uzeti novog klijenta“, rekli su u UIO.

Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije u UIO, rekao je da je direktor UIO već kontaktirao s predsjedavajućim Savjeta ministara BiH i direktorom Granične policije BiH te da je zaključeno da će UIO, ukoliko to bude potrebno, osigurati rad pojedinih carinskih ispostava i u noćnoj smjeni.

“Ukoliko bude postojala potreba za tim, rad UIO u noćnoj smjeni moraće pratiti i nadležne inspekcijske službe koje vrše kontrolu kvaliteta roba. Odluka o tome biće donesena u slučaju da u narednom periodu bude još više pojačan priliv teretnih motornih vozila u BiH”, rekao je Kovačević. Nezavisne novine

bih evri hrvatska izbor vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNajava događaja za 25. septembar 2015. godine
Sljedeći članak Čadež: Šteta između 20 i 30 miliona evra

Povezani članci

NOVOSTI 11 minuta čitanja

Direktor “Željeznica” podnio ostavku

Capital teme 02 minute čitanja

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:3302 minute čitanja

Vlada Republike Srpske je u oktobru ove godine donijela odluku da plati sve kredite OC „Jahorina“ kod komercijalnih banaka

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

„Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

26. Decembra 2025. — 13:27

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.