BEOGRAD, Plaćanje preko interneta u Srbiji je tokom 2014. godine koristilo 34 odsto vlasnika platnih kartica, što je za 11 procentnih poena više nego u 2013, pokazali su objavljeni rezultati istraživanja Master indeks.
Prema anketi kompanije Master kard, među aktivnim korisnicima platnih kartica na srpskom tržištu, preko interneta se najčešće kupuju odjeća i obuća.
Ukupno 41 odsto ispitanika odgovorilo je da preko interneta kupuje odjeću i obuću, što je devet procentnih poena više nego prethodne godine.
Građani Srbije koji su učestvovali u istraživanju su naveli da preko interneta plaćaju račune (35 odsto), kupuju tehničke uređaje (24 odsto) i knjige (23 odsto), plaćaju troškove smještaja na putovanjima (19 odsto).
Izvršni direktor kompanije Master kard za Balkan Artur Turemka, rekao je da je broj građana u Srbiji koji koriste internet u stalnom porastu i da samim tim sve više njih koristi prednosti koje onlajn plaćanja donose, prije svega uštedu u vremenu i praktičnost prilikom kupovine, jer nema gužvi i čekanja u redovima.
Istraživanje je pokazalo da 48 odsto ispitanika rado kupuje na domaćim sajtovima, 10 odsto na stranim sajtovima, dok 42 odsto kupuje i na domaćim i na inostranim veb sajtovima. Među ispitanicima je 23 odsto njih koji kupuju samo na sajtovima za grupne popuste, 45 odsto bira druge sajtove za kupovinu, dok ostali, njih 32 odsto, uživa u onlajn kupovini na svim vrstama sajtova.
Što se tiče platnih metoda koje se koriste, Master indeks istraživanje pokazuje da građani Srbije koriste različite platne metode – gotovinu prilikom dostave (49 odsto), internet bankarstvo (26 odsto), debitne kartice (26 odsto), internet kartice (18 odsto), kreditne kartice (16 odsto), ali i uplatnice (15 odsto) i PejPal i slične usluge (14 odsto).
Master Index istraživanje je pokazalo da je porastao i procenat građana koji smatraju da je kupovina putem interneta bezbijedna, te skoro polovina ispitanika (42 odsto) smatra da je onlajn kupovina bezbijedna, što je sedam odsto više nego prošle godine.
Turemka je rekao da je porast povjerenja u bezbjednost onlajn transakcija dobar pokazatelj razvoja elektronske trgovine. Beta