KRAGUJEVAC, Novim petogodišnjim planom, koji će biti predstavljen za desetak dana, italijanski auto-gigant „Fijat“ predviđa da u Srbiji u prvoj fazi izrađuje oko 200.000 vozila godišnje u bivšoj „Zastavinoj“ fabrici u Kragujevcu, s opcijom da kasnije poveća kapacitete fabrike na 300.000 automobila, prenijeo je internet portal „Automotiv njuz“.
„Automotiv“ podsjeća da će „Fijat“ uložiti 955 miliona dolara (700 miliona vera) u zajedničko preduzeće sa Vladom Srbije.
U aprilu 2008. „Fijat“ je kupio 67 procenata udjela „Zastava automobilima“, a u tekstu se ocjenjuje da je vrlo vjerovatno da će prvi novi model koji će biti izrađivan u Kragujevcu biti manja limuzina „sedan“, koja će zamijeniti „fijat lineu“. Taj „sedan“, čiji je radni naziv „projekat 342“, trebalo bi da se prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, pošto debituje krajem 2011. godine. Novi „sedan“ trebalo bi da se izvozi u SAD, ali kao „Krajslerov“ model.
Strateškim planom za američki „Krajsler“, koji je izvršni direktor „Fijata“ i „Krajslera“ Serđo Markione predstavio u novembru 2009. godine, predviđeno je da „Fijat“ izrađuje jedan model za američku robnu marku „Krajsler“. To vozilo sada je poznato kao B-automobil i trebalo bi da bude lansirano u 2013. godini, navodi „Automotiv“.
Prema izveštaju na sajtu, zapadna Evropa će najverovatnije dobiti drugi model koji će se izrađivati u Srbiji – manje kompaktno vozilo sa petora vrata u segmentu između malog automobila „panda“ i modela „grande punto“.
Većina vozila koja će se izrađivati u Srbiji izvoziće se u Evropu i Rusiju. Prednost snabdijevanja Rusije iz Srbije je u tome što Srbija ima sporazum o slobodnoj trgovini s tom zemljom, navodi „Automotiv“. Tanjug