PARIZ, Prosječna starost kupca novog automobila u Francuskoj je 55,3 godine, što je za pet godina više nego 2005. godine, pokazala je nedavna anketa poslovnog dnevnika Eko.
Prosječna starost kupca novog automobila u Francuskoj 2005. bila je 49,7 godina, a 1991.godine 43,7 godina.
Razlog rasta prosječne starosti kupca novih vozila u Francukoj nije samo finasijska kriza već i demografsko starenje stnovništva. Mladi od 18-35 godina predstavljaju 20 odsto francuske populacije, koji su gotovo isključeni iz kupovine novih automobila.
Do novog automobila dolazi osam odsto populacije od 26 do 35 godina životne dobi, a tek tri odsto su oni mlađi od 25 godina.
Kako je pokazala anketa, što je luksuzniji automobil to je veća i starosna granica kupaca.
Prosjek godina kupaca Sitroenovih modela u Francuskoj prelalazi granicu od 60 godina, Pežovih 58 godina, Renoovih 56 godina, a Dačijinih 55 godina.
Modele automobila “seat” i “mini” kupuju mlađi od 50 godina, tačnije u prosjeku oni sa 49.
Prosječna cijena novih automobila u posljednjih 20 godina je porasla 22 odsto od 2006, čime se, između ostalog objašnjava zašto Francuzi tek pred penziju kupuju novi auto.
U studiji se navodi da je jedan od razloga što mladi ne kupuju nove automobile, i to što dizajn modela nije prilagođen potrebama mladih odnosno vožnji po gradu, zbog čega su oni najčešće korisnici usluga Autoliba ili Blablakar, platformi za iznajmljivanje takozvanog linijskog taksija. Tanjug