BRISEL, Belgijsko tržište automobila u 2013. ostalo je stabilno u odnosu na prethodnu godinu.
Prodato je ukupno 486.065 novih vozila, što je svega 0,14 odsto, ili za oko 700 vozila manje nego u 2012, objavila je belgijska Federacija automobilske industrije.
Ovo je daleko od rezultata iz 2010. i 2011, kada je godišnja prodaja iznosila više od 570.000 vozila. Uprkos tome, Federacija je zadovoljna prošlogodišnjim rezultatom, budući da su 2010. i 2011. bile posebno povoljne godine zbog vladinih podsticajnih mjera za kupovinu automobila, prenio je Suar belžik.
Pored toga, brojka od blizu 500.000 prodatih novih vozila na godišnjem nivou, za Belgiju, sa oko 11 miliona stanovnika, sasvim je zadovoljavajuća, dodaje se u izvještaju, imajući u vidu i aktuelnu ekonomsku situaciju.
Poređenja radi, Holandija, sa oko 17 miliona stanovnika, ima godišnju prodaju vozila od oko 380.000.
Što se tiče najprodavanijih marki automobila, situacija je nepromijenjena u odnosu na 2012. Top listu od pet brendova predvodi njemački proizvođač Folksvagen, sa oko 50.000 prodatih vozila, a slijede francuske kompanije Reno, Pežo i Sitroen. Opel se nalazi na petom mjestu.
Snažan rast u prošloj godini ostvarile su marke “dačija” (+30 odsto), “mazda” (+30 odsto) i “hjundai” (+27,3 odsto), a najveći pad imali su “ford” (-10,8 odsto), “sitroen” (-9,0 odsto) i “škoda” (-9,4 odsto).
U 2014. godini Federacija računa na blagi rast tržišta automobila, očekujući oko 490.000 prodatih vozila. Tanjug