BEOGRAD, Udio proizvodnje putničkih automobila u centralnoj i istočnoj Evropi u ukupnoj evropskoj auto-industriji dostiže 22 odsto i dva puta je veći nego 2002, pokazuju rezultati istraživanja Grupe Unikredit. Vodeći proizvođači u svijetu, gdje je 2006. proizvedeno 69 miliona vozila od čega gotovo pet miliona u centralnoj i istočnoj Evropi, suočavaju se sa velikim izazovima, poput pada tražnje, jače konkurencije, rasta troškova za istraživanja i razvoj, izmještanja proizvodnje. Najviše koristi od nepovoljnih faktora za najveće proizvođače imaju, kako je ocjenila vodeći ekonomista Unikredita Debora Revoltele, upravo zemlje centralne i istočne Evrope. Prethodnih godina taj region privukao je sve značajnije proizvođače iz Evrope, Amerike i Azije – Folksvagen, Reno, Pežo-Sitroen, Fijat, Ford, Tojotu, Suzuki.
Sektor autoindustrije u centralnoj i istočnoj Evropi, navodi Unikredit, bilježi rast vrijednosti od 20 odsto godišnje, a direktne investicije u tu granu procjenjuju se na više od 20 milijardi evra. U najvećem broju zemalja regiona fabrike za sklapanje automobila su u stranom vlasništvu, osim u Srbiji i Ukrajini. Privlačnost regiona za auto-industriju rezultat je njegovog tržišnog potencijala, odnosno kombinacije velikog broja stanovnika, rastućih prihoda i malog broja onih koji posjeduju automobil. U regionu centralne i istočne Evrope na 100 stanovnika dolazi 20 automobila, a u zapadnoj Evropi gotovo 60 automobila, pokazuju podaci Unikredita. Lider u proizvodnji u regionu je Češka koja je u 2006. proizvela 850.000 vozila ili 30 odsto ukupne proizvodnje u centralnoj i istočnoj Evropi. U Poljskoj je te godine proizvedeno 600.000 vozila, a u Turskoj 550.000.