NJUJORK, Jedan od nezadovoljnih američkih potrošača pokrenuo je sudski proces protiv Apple-a zbog njegovog sistema za vokalnu asistenciju “Siri”, prenijeli su juče francuski elektronski mediji.
Potrošač optužuje Apple da mu je prodao nedovršen proizvod.
Njujorčanin Frenk M. Fazio pokrenuo je pred kalifornijskim sudom kolektivnu tužbu protiv Apple-a i u tužbi navodi da su ga na “Siri” privukle reklame za “smartfon” firme Apple – “iPhone 4S”.
U reklami je taj lični (personalni) asistent opisan kao sistem koji omogućava brzo i lako ugovaranje sastanaka, pronalaženje restorana, učenje gitarskih akorda klasičnih rok numera, pa čak i načina zavezivanja kravate.
Te privlačne karakteristike su navele potrošača da kupi “smartphone”, uprkos njegovoj visokoj cijeni.
Ubrzo se, međutim, pokazalo u svakodnevnoj upotrebi da je “Siri” spor (radi se o sistemu u cloud tehnologiji, a 3G veze u Njujorku nisu bas toliko dobre), da često ne može da odgovori korisniku ili da ponekad daje pogrešna uputstva.
Najbolje rečeno, “Siri” je sistem u razvoju, navedeno je u tužbi.
Fazio sada traži odštetu (koja nije određena) za lažnu reklamu, nesprovođenje garancija i nelojalnu konkurenciju.
Sada i drugi korisnici razočarani “Sirijem” mogu da se pridruže tužbi kako bi pokušali da dobiju odštetu, kao što su to uradili klijenti prvog “iPhone-a 4” koji će svi dobiti po 15 dolara zbog problema sa antenom na uređaju. Tanjug