SARAJEVO, Narednih dana trebalo bi da bude održan sastanak ministra transporta i komunikacija BiH Ismira Juska, ministra saobraćaja i veza Republike Srpske Neđe Trninića i federalnog ministra transporta Denisa Lasića kako bi se približili stavovi i donijela jedinstvena odluka kojom će se trasom graditi brzi put Sarajevo-Beograd, piše “Dnevni avaz”.
Riječ je o dionici puta čiju je gradnju spremna da finansira turska Vlada, a projekat je podržala i Vlada Srbije.
Predstavnici turske Vlade, koji su prije 15 dana boravili u Sarajevu, naglasili su na sastanku sa ministrom Juskom da samo čekaju da bude utvrđena konačna trasa kako bi se krenulo sa realizacijom projekta.
Oni su istakli da za izgradnju mora biti postignuta puna saglasnost svih predstavnika vlasti, tačnije dogovor o tome koji bi pravac bio najisplativiji i najefikasniji.
Ministarstvo transporta i komunikacija BiH u ovom projektu je samo koordinator, a saglasnost o trasi u rukama je entitetskih vlada i ministara, s tim da trasa mora biti potvrđena u Savjetu ministara BiH.
Republika Srpska, prema nezvaničnim saznanjima, ne želi da odustane od trase koja bi išla preko Prače, Goražda i Višegrada, zatim do Vardišta, dok u Federaciji BiH preferiraju trasu preko Tuzle.
Predstavnici Turske bliži su trasi preko Prače i Vardišta, jer bi se tim pravcem Sarajevo povezalo i jednim krakom auto-puta sa Sandžakom, navodi “Avaz”.
“Upravo je ova trasa brzog puta preko Prače i najpovoljnija, što je pokazala naručena studija izvodljivosti koju je finansirala EU u BiH”, piše list.
Ovaj pravac brzog puta ukupne je dužine 113,4 kilometara, a vrijednost dionice je 994,6 miliona evra. Studija izvodljivosti obuhvatila je još četiri pravca, ali su se oni pokazali ekonomski neisplativim.