SARAJEVO, BANJALUKA , Tokom praznika, odnosno u drugoj polovini decembra i prvoj polovini januara, građani u BiH kupovali su više nego obično, potvrdili su mnogi bh. trgovci, ističući da je zarada u prosjeku bila za 50 odsto veća nego obično.
Prema njihovim riječima, građani su najviše novca potrošili na hranu, sokove, alkoholna pića, ali i na novogodišnje ukrase i igračke. Međutim, koliko su tačno zaradili trgovci nisu željeli otkriti.
Dijana Milanković-Kusturić, PR menadžer lanca prodajnih objekata “Tropic malopradaja”, kazala je da je u ovim prodavnicama širom BiH prodaja za vrijeme praznika porasla za 40 do 50 odsto.
“Prema nezvaničnim podacima, prodaja je tokom praznika porasla između 40 i 50 odsto, što predstavlja dobar rezultat”, rekla je Milanković-Kusturićeva.
Dodala je da su najprodavaniji bili prehrambeni proizvodi, alkoholna i bezalkoholna pića, slatkiši i igračke.
Marketing tim “Interexa”, koji takođe ima svoje prodavnice širom BiH, saopštio je da su tokom praznika zabilježili daleko veću prodaju od uobičajene, te da su prodali najviše prehrambenih proizvoda, sokova i alkoholnih pića, te božićnih i novogodišnjih ukrasa.
Slično su potvrdili i iz “Robot comerca”, koji na području Kantona Sarajevo ima četiri prodajna objekta.
“Najveća potražnja bila je za prehrambenim proizvodima, ali su građani kupovali i igračke, tekstil, posuđe i stone lampe”, kazala je prodavačica u jednom od prodajnih objekata.
Prema njenim riječima, za vjerske praznike prodaja u sva četiri “Robotova” prodajna objekta je bila nešto manja u odnosu na prethodne godine.
“Za Kurban-bajram, te za katolički i pravoslavni Božić, građani su manje kupovali u odnosu na prethodne godine”, kazala je ona.
Indira Hodžić, šef marketinga “Mercatora”, istakla je da je prodaja u decembru prošle godine povećana za 70 odsto u odnosu na novembar, te da je prodavano “sve i svašta”.
Što se tiče banjalučkog preduzeća a.d. “Tržnica”, koje u svom sastavu ima 14 prodajnih objekata, u koji spadaju i dvije prodavnice u Kotor Varošu i jedna u Kneževu/Skender Vakufu, kako je kazao Damjan Davidović, šef Službe prodaje, promet je od 20. decembra zaključno sa 7. januarom “skočio” za oko 30 odsto.
“Veoma smo zadovoljni prodajom tokom praznika”, kazao je Damjanović.
Prema riječima Darka Hajdeka, rukovodioca lanca trgovinskih radnji “Sindi market”, koji u svom sastavu ima šest dragstor prodavnica na području Banjaluke, zabilježeno je povećanje prodaje za 40 odsto i to u periodu od 28. do 30. decembra, te 6. januara. Nezavisne n.