BANJALUKA, Direktor Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić rekao je da bi izgradnja dionice autoputa Banjaluka – Doboj, na pravcu od Banjaluke do Prnjavora, dužine oko 36 kilometara, trebalo da počne prvih dana septembra.
On je naglasio da su proteklih mjeseci provedene sve neophodne procedure ratifikacije međunarodnog kreditnog ugovora sa Evropskom investicionom bankom /EIB/, koja putem kreditnog aranžmana finansira gradnju ove saobraćajnice.
“U međuvremenu, EIB je uplatila i avans izvođaču radova, konzorcijumu koji čine `Integral inženjering` iz Laktaša i `Granit` iz Skoplja, tako da više nema nikakvih prepreka za početak izgradnje”, rekao je Topić.
On je podsjetio da je tenderska procedura za izradu glavnog projekta i izvođenje radova na autoputu Banjaluka – Doboj, dionica Banjaluka – Prnjavor, provedena tokom 2013. godine, a da je od ukupno šest dostavljenih ponuda, kao najpovoljnija ocijenjena ponuda konzorcijuma “Integral inženjeringa” i “Granita”, u iznosu od 158 miliona evra.
Sa istim konzorcijumom 24. avgusta 2012. godine potpisan je ugovor o izradi projekta i izvođenju radova na autoputu Banjaluka – Doboj, dionica Doboj – Prnjavor, čija je vrijednost 180 miliona evra.
“Izvođač radova u potpunosti je spreman za početak radova na trasi od Banjaluke do Prnjavora, tačnije od čvora `Mahovljani` do čvora `Prnjavor`, tako da će do kraja građevinske sezone, odnosno dok vremenske prilike budu dozvoljavale, pripremati trasu buduće saobraćajnice, koja novi autoput treba da poveže sa već izgrađenim autoputem Gradiška – Banjaluka. Rok za završetak radova je 36 mjeseci od početka gradnje”, rekao je Topić.
Prema njegovim riječima, dionica Banjaluka – Prnjavor tehnički je nešto zahtjevnija od prve dionice Doboj – Prnjavor, a na njoj će biti izgrađeno ukupno 65 objekata, odnosno malih i velikih mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka, propusta, tunela i slično.
Topić je naglasio da će preduzeće “Autoputevi Republike Srpske” učiniti sve da se ubrza procedura i da se sa gradnjom mosta na Savi u Gradišci krene i prije 2016. godine, za kada je Evropska komisija projektovala početak gradnje.
“Mi ćemo se truditi maksimalno da se to ubrza, da tokom iduće godine dođemo i do izvođača radova, potpišemo ugovor, krenemo sa pripremama što je moguće ranije, jer je ionako prošlo previše vremena do početka gradnje”, rekao je Topić.
On je naglasio da nakon potvrde da će Evropska komisija finansirati 50 odsto gradnje mosta i 9,5 kilometara saobraćajnice od mosta do autoputa Beograd- Zagreb treba vidjeti da li Evropska komisija ima nekih posebnih zahtjeva i da li će tražiti neke dopune dokumentacije.
“Očekujem da će sve ići brzo, pa planiramo da do kraja godine s njima usaglasimo tendersku dokumentaciju i da raspišemo tender, a da početkom iduće godine izvršimo izbor izvođača”, rekao je Topić.
On je podsjetio da je Republika Srpska prije dvije godine praktično završila projekat i dobila građevinsku dozvolu, a novac obezbijedila prije nekoliko godina, ali da se čekalo da se Hrvatska strana izjasni koja će sredstva da koristi.
“Evropska komisija i zvanično je potvrdila da će se most na Savi u Gradišci finansirati njihovim sredstvima u iznosu od 50 odsto, što je veoma bitna stvar, a sad kad je to definisano, znamo i dalju proceduru”, rekao je Topić. Srna