PEKING – TikTok, aplikacija za društvene mreže u vlasništvu ByteDancea, zabranjuje prikupljanje sredstava i sve druge mogućnosti zarade za političare i vladine naloge na svojoj platformi.
Mreža kratkih video snimaka već zabranjuje političke oglase, uključujući sve plaćene postove uticajnih ljudi. Nova pravila će dodatno zabraniti zahtjeve za donacije, mogućnosti e-trgovine i prihvatanje poklona od korisnika.
Politički nalozi automatski neće biti kvalifikovani za zaradu preko TikTokovog fonda za kreatore, navodi se u izjavi predsjednika kompanije za globalna poslovna riješenja, Blakea Chandleeja.
Ovaj potez najavljen je u iščekivanju američkih izbora ove godine, koji će pružiti novi test za društvene mreže i njihovu sposobnost da zadrže neutralanost dok se u debatama – i potencijalno koordinisanim kampanjama – bijesni na kvalitet njihovih usluga. TikTok počinje probu obavezne verifikacije za naloge koji pripadaju vladama, političarima i strankama koje će trajati do novembra kada se održavaju izbori, saopštila je kompanija.
“Zabranom prikupljanja sredstava za kampanju i ograničavanjem pristupa našim funkcijama monetizacije i verifikaciji naloga, želimo da uspostavimo ravnotežu između omogućavanja ljudima da razgovaraju o pitanjima koja su relevantna za njihove živote, istovremeno štiteći kreativnu, zabavnu platformu koju naša zajednica želi”, rekla je Chandlee u saopštenju.
TikTok, koji je nastojao da se distancira od svoje matične kompanije, ponovo je u centru pažnje regulatora u SAD, sada se suočava sa pitanjima senatora o pristupu njihovim korisničkim podacima od strane osoblja sa sjedištem u Kini. Zabrinutost zbog uticaja Kine na vlasnika TikToka u Pekingu takođe se proteže na potencijalne propagandne kampanje. Vladino tijelo odgovorno za odnose sa javnošću pokušalo je da otvori skriveni nalog na TikToku ciljano na zapadnu publiku 2020. godine, čemu se kompanija suprotstavila. Bloomberg Adria