VAŠINGTON – Američka kompanija Tesla je predstavila svoj novi “master plan” i po prvi put ne uključuje razvoj novi modela automobila.
Ilon Mask sve karte stavlja na robote i vještačku inteligenciju, ostavljajući posao koji je Teslu učinio sjajnom u drugi plan. Ova odluka bi mogla zauvijek promijeniti industriju.
Tesla je ove godine lansirala novi Model Y Juniper, prvi redizajn SUV-a od njegovog prvog izlaska 2020. godine. Iako se konkurencija poboljšala, a u nekim aspektima ih je čak i nadmašila, Model Y ostaje jedan od kompletnih paketa u pogledu cijene i performansi.
Ali sve ovo, čini se, ne uzbuđuje Maska mnogo. Izuzev problematičnog Cybertrucka i duže varijante Modela Y koja je dostupna samo u Kini, Tesla nije lansirala potpuno novi električni automobil u posljednjih pet godina.
Sam Mask je u nekoliko navrata izjavio da mu prioritet više nisu automobili, već robotaksiji i roboti. Prema njegovim riječima, autonomna tehnologija će transformisati Teslu u kompaniju s vrijednošću od deset biliona eura, prekretnicu koja će se “pamtiti za stotinu godina”. Međutim, stvarnost je da gotovo svi trenutni prihodi Tesle dolaze od prodaje automobila.
Kompanija je u septembru objavila svoj “Master Plan IV”, dokument koji ne spominje nikakve nove električne automobile u razvoju. Umjesto toga, opisuje budućnost kojom dominiraju roboti koje je dizajnirala Tesla, a koji bi nas oslobodili svakodnevnih poslova. Kada se spominju automobili, to je samo na temu robotaksija ili baterija koje ih napajaju. Ukratko: najveći američki proizvođač električnih automobila po svemu ovome više ne želi proizvoditi automobile.
Do danas je Tesla predstavila samo tri master plana u svojoj više od dvadesetogodišnjoj istoriji, i svi su oblikovali smjer kompanije. Prvi, iz 2006. godine, ocrtao je strategiju koju će kasnije slijediti: početi sa skupim električnim automobilom i reinvestirati profit u pristupačnije modele. Master plan, drugi dio iz 2016. godine, nagovijestio je dolazak električnog SUV-a (trenutni Model Y) i kamioneta (Cybertruck). Klix

