BANJALUKA, Tekstilna industrija RS, koja se već četiri godine bori s niskim akumulacijama i hroničnim nedostatkom tržišta, uskoro bi mogla skroz pokleknuti, upozoravaju ljudi iz te grane privrede.
Potvrdu dubioze u kojoj su se našli domaći tekstilci objavila je i zvanična statistika RS, potvrdivši da je ova industrijska oblast za prvih devet mjeseci u odnosu na isti prošlogodišnji period pala za 55,3 odsto, što je ubjedljivo najgori podsektorski rezultat u svim granama prerađivačke industrije za ovaj period.
Prema statistici, tekstilni sektor u septembru ove godine, u odnosu na isti mjesec prošle godine, pao je za čak 62,9 odsto.
Zorislav Stojić, predsjednik Udruženja poslodavaca tekstilne i kožarsko-prerađivačke industrije RS, ocijenio je da su tekstilci u RS pokazali koliko su krhki kada je u pitanju poslovanje u kriznim uslovima.
On je objasnio da je osnovni uzrok trenutne situacije nedostatak posla.
“Tekstilci su u najvećoj mjeri orijentisani na lon poslove, a tekstilna oblast je još uz to i niskoakumulativna grana, koja već godinama bije tešku bitku za osvajanje novih tržišta. Svakako možemo konstatovati da su uslovi recesije snažno poljuljali poslovanje”, rekao je Stojić.
On je ocijenio da kao prvi čovjek preduzeća “Carmen line”, koji radi sopstveni brend, još može reći da ova firma održava određenu tržišnu stabilnost, te pozitivno posluje.
“Proteklih godina stanje u sektoru poljuljalo je i zatvaranje trebinjskog ‘Novoteksa’, koji je zapošljavao 1.000 radnika, što je gotovo trećina zaposlenih u sektoru. Firme koje sada rade su manjih radnih kapaciteta”, podsjetio je Stojić.
Stojić je rekao kako firma na čijem je čelu, zahvaljujući činjenici da ima vlastitu trgovinu i svoje brendove, uspijeva dobro poslovati.
“Mi ne zavisimo od stranih dobavljača. Bilježimo urednu naplatu i svaku godinu završimo pozitivnim rezultatom. Iako nam akumulacija nije velika, zadovoljni smo, jer stabilno poslujemo i čekamo neka srećnija vremena”, rekao je Stojić.
U preduzeću “Miltex”, usmjerenom na proizvodnju radne odjeće, kažu da je ova poslovna godina bila teža u odnosu na prošlu.
“Naša firma posluje na domaćem tržištu, a svakako da je cilj svake proizvodne firme da svoje artikle izvozi u druge zemlje, na šta smo i mi opredijeljeni”, kazala je Višnja Popović, direktor prodaje “Miltexa”.
U toj fabrici kažu da im određene smetnje pravi nelojalna konkurencija, ali da se protiv toga nastoje boriti kvalitetom, redovnim izmirivanjem obaveza i stalnim unapređenjem poslovanja kroz razvoj i uvođenje novih tehnologija. Nezavisne novine