BEOGRAD, Tender za privatizaciju Beogradskog sajma biće raspisan krajem februara, izjavio je generalni direktor sajma Anđelko Trpković.
“Oko 95 odsto posla je gotovo, potrebno je još definisanje tenderskih uslova da bi tender mogao biti objavljen”, rekao je Trpković.
Prema njegovim rečima, cilj privatizacije je pronalaženje strateškog partnera koji će omogućiti dalji razvoj Beogradskog sajma.
“Insistiraće se da budući vlasnik bude neko ko se bavi sajamskom industrijom, zbog značaja sajma za grad i region”, rekao je on.
Prema njegovim riječima, u proteklih par godina sajam došao na nivo gdje je potrebna internacionalna saradnja i razvoj prostora.
“Vjerujemo da Beogradski sajam u 2013. godini može da bude regionalni lider sajamske industrije”, dodao je direktor sajma.
Zainteresovane kompanije za kupovinu sajma su austrijski Rid egzibišns (Reed exhibition) koji organizuje 460 sajmova godišnje, italijanski Rimini koji godišnje organizuje 31 sajam u oblasti turizma, tehnologije, zabave i razonode, hotelske i prehrambene industrije i francuski Žil elivent, sa sedistem u Lionu koji upravlja sa 25 sajmova u svijetu.
“Broj zainteresovanih kompanija raste, a ima i drugih koji pokušvaju da pronađu partnere, kako bi zajednički učestvovali”, kazao je Trpković.
Kako je rekao, Beogradski sajam je prošle godine ostvario promet od
16,2 miliona evra, dodajući da je u 2007. sajam privredi Beograda i Srbije donio oko 180 miliona evra.
Preduzeće Beogradski sajam raspolaže sa 239.938 kvadratnih metara građevinskog zemljišta i objektima površine 97.105 kvadrata, u okviru kojih dominira izložbeni prostor. Ima 14 hala, upravnu zgradu, razne magacine i veliki restoran.
Prihodi Beogradskog sajma u 2006. godini premašili su 13,8 miliona evra, dok je neto dobit za 2006. godinu bila oko 1,1 milion evra.