STOKHOLM, Švedska grupacija “TetraPak”, svjetski lider u proizvodnji ambalaže za prehrambene proizvode, saopštila je da je prošle godine ostvarila rekordnu vrijednost prodaje od 8,7 milijardi evra, što je 6,1 odsto više nego 2006.
Prodaja tehnološke opreme dostigla je vrijednost od 911 miliona evra, što predstavlja rast od 12 odsto, dok je prodaja ambalaže povećana za skromnih 4,1 odsto, na 7,8 milijardi evra, objavljeno je na Internet sajtu foodproductiondaily.com.
Tržišta u usponu – Indija, Pakistan, Rusija, Brazil, Bliski istok, Latinska Amerika i Kina – najviše su doprinijela velikom rastu prodaje proizvoda “TetraPaka”.
Najznačajnije tržište za tu grupaciju sa sjedištem u Lundu, u južnoj Švedskoj, ostaje Kina. Kompanija je prošle godine investirala 60 miliona evra u izgradnju savremenog pogona za proizvodnju materijala za pakovanje u kineskom gradu Hohot, kapaciteta osam milijardi pakovanja, kako bi pomogla zadovoljenju rastuće kineske tražnje mlijeka i sokova.
Prema prognozi američkog tržišnog analitičara “Mekinsi” (McKinsey), kineski sektor mlijeka i mliječnih produkata dostići će krajem ove decenije vrijednost od 20 milijardi dolara, pri čemu će prodaja napitaka na bazi mlijeka, koji spadaju u sferu interesovanja “TetraPaka”, porasti za oko 22 odsto.