BANJALUKA, Vlade RS i Federacije BiH dogovaraju sinhronizovano uvođenje dodatne takse namijenjene za izgradnju autoputeva koja bi, prema nekim najavama, mogla iznositi 10 feniga po litri goriva. Ministar saobraćaja i veza u Vladi RS Nedjeljko Čubrilović izjavio je za Capital.ba da je još rano govoriti o iznosu takse, ali da je ona neophodna bez obzira na posljedice po, ionako siromašne kranje potrošače. “Vjerovatno će biti udara na potrošače, ali to je nešto što moramo da istrpimo, jednostavno u BiH ne može više da se čeka sa izgradnjom autoputeva, ako želimo ući u bilo kakav razvoj privrede”, napomenuo je Čubrilović.
Ukupno izdvajanje za puteve kroz cijenu goriva iznosilo bi, sa novom taksom oko 25 pfeniga, što bi približilo BiH standardima zemalja u okruženju.
Na primjedbe pojedinih narodnih poslanika iz parlamenta Federacije BiH da bi ova taksa bila nepotrebna kada bi bio spriječen ilagalni uvoz nafte i naftnih derivata, Čubrilović kaže da ne zna za ilegalni uvoz. “Ako neko ima takve informacije neka ih prijavi, izričit je ministar.
Planirani prihod od ovog nameta u BiH bio bi oko 100 miliona Evra.
Namjere izvršnih vlasti u BiH podudarile su se sa rekordno visokim cijenama nafte na svjetskim berzama i novim poskupljenjima u BiH.
Predstavnik uvoznika nafte Vukašin Vojnović za Capital.ba kaže kako je nepotrebno uvođenje ove takse. Smatra da se 30% novca utrošenog na izgradnju puteva pronevjeri i kada bi to bilo spriječeno dodatna taksa ne bi bila potrebna.
On kaže da bi taksom za autoputeve, ako bi čitav njen iznos išao na teret cijene goriva, ubuduće mogli plaćati 20% skuplje gorivo samo po tom osnovu.
Još nije precizirano da li će nova taksa biti na teret cijene goriva ili na teret marži distributera. Sve bi moglo biti jasnije 6. novembra kada premijeri i ministri RS i FBiH treba da utvrde zajednički prijedlog koji će biti upućen Savjetu ministara BiH. Vladimir Šušak
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ma najlakse je udariti po dzepu krajnjeg potrosaca jer on nema nikakvih nacina da se od toga nazalost zastiti. Prije neku godinu kada su pacovi iz francuske administracije htjeli malo vise para za sebe digli su cijenu goriva ali su kamiondzije i seljaci blokirali cijelu zemlju, tukli se sa policijom i uspjeli su natjerati ove prethodne da nastave da zive sa svojim mizernim platicama.
Najvise me nervira kada cujem da se dizanjem cijene goriva pokusava finansirati nesto kao sto je autoput. Neka izdaju obveznice koje ce davati pravo ucesa u naplati cestarine pa da vidimo koliko ce se para prikupiti. A ne ovako. Kako nekom padne na pamet dizi cijenu goriva. Bezobrazno majke mi.