NJUJORK, Svjetska prodaja smartfona u 2013. godinu povećana je 41 odsto u poređenju sa prethodnom godinom i dostigla je rekordnih 990 miliona jedinica.
Podaci su dobijeni istraživanjem američke analitičke kompanije Stratedži analitiks (Strategy Analytics), specijalizovane za analize tržišta visokih tehnologija.
Lider tržišta je i dalje južnokorejska kompanija Samsung koja drži 32,3 odsto prodaje, prenio je Itar tas.
Za godinu dana Samsung je prodao 319,8 miliona smartfona, što je rekordni pokazatelj u istoriji te oblasti. Uprkos žestokoj konkurenciji kineskih i američkih proizvođača, kompanija je nastavila da proizvodi popularne modele “galaksi S4” i “nout 3”, rekao je izvršni direktor Stratedži analitiks Nil Moston.
Drugo mjesto zauzima proizvođač “ajfona” (iPhone), američka kompanija Epl (Apple). Njoj pripada 15,5 odsto tržišta. Prošle godine prodala je 153,4 miliona smartfona, što je 13 odsto više nego 2012. godine.
Prema stručnjacima, udio Epla na tržištu smartfona je smanjen. U 2012. godini “ajfoni” su činili 19 odsto svjetskih prodaja.
Epl zadržava jake pozicije u vrhunskom segmentu, ali činjenica da nije zastupljen u nižoj cjenovnoj kategoriji negativno utiče na prodaju u zemljama u razvoju, ukazao je Moston.
Udio Samsunga i Epla je prošle godine činio gotovo polovinu svjetske prodaje smartfona, ali sve veću konkurenciju im prave drugi proizvođači.
Prodaja kineskih kompanija Huavej (Huawei) i Lenovo i južnokorejskoj El-dži (LG) raste dva puta brže nego tržište u cjelini i njihov zajednički udio već dostiže 14 odsto.
Huavej se brzo širi u Evropi, u Latinskoj Americi raste popularnost El-džija, a smartfoni Lenovo (na bazi operativnog sistema Android) prodaju se po konkurentnoj cijeni u Kini, ukazuju analitičari Stratedži analitiksa.
Hauavej je prošle godine prodao 50,4 miliona smartfona (5,1 odsto udjela na tržištu), El-dži 46,6 miliona (4,8 odsto), a Lenovo 45,5 miliona jedinica (4,6 odsto). Tanjug