TOKIO, Japanski proizvođač kompaktnih vozila i motocikala, Suzuki motor, suočio se s prvim godišnjim padom profita za posljednjih šest godina.
Pad profita pojavio se budući da povoljni valutni efekat i dobra prodaja u Indiji, njegovom glavnom tržištu, nisu uspjeli da kompenzuju slabost tražnje na unutrašnjem tržištu i Jugoistočnoj Aziji.
Ovaj četvrti najveći japanski proizvođač vozila, u poslovnoj godini završenoj na kraju marta, zabilježio je operativni profit od 179,42 milijarde jena (1,34 milijarde evra), što je 4,4 odsto manje nego u prethodnoj fiskalnoj godini, prenosi Rojters.
Operativni profit bio je u padu uprkos tome što su devizni kursevi doprinijeli njegovoj vrijednosti sa 22,2 milijarde jena, dodaje se u saopštenju.
Iz kompanije su predviđali blagi rast operativnog profita od 0,1 odsto, na 188 milijardi jena, dok je konzenzus analitičara prognozirao 189,55 milijardi jena.
Bez obzira na ovakav rezutlat, Suzuki za tekuću fiskalnu godinu predviđa rast operativnog profita od 5,9 odsto, na 190 milijardi jena (analitičari očekuju 214,94 milijarde jena), računajući na nastavak rasta tražnje u Indiji i Evropi, koji bi mogao kompenzovati pad prodaje u Japanu.
Za poslovnu godinu koja je počela 1. aprila, ovaj japanski proizvođač predviđa takođe rast obima prodaje od 3,9 odsto, na 2,98 miliona vozila, urpkos očekivanom padu od 14,7 odsto na unutrašnjem tržištu, koje je njegovo drugo najveće tržište (poslije Indije). Tanjug