BANJALUKA, Nacrtom Zakona o javnim putevima, koji je Vlada Republike Srpske razmatrala na posljednjoj sjednici, predviđeno je donošenje Strategije razvoja mreže javnih puteva u Srpskoj na period od 10 godina.
Ovim nacrtom zakona predviđeno je da se prioritet u građenju i održavanju javnih puteva mora zasnivati na sveobuhvatnim analizama, s privredno opravdanim saobraćajno-tehničkim rješenjima, radi povećanja bezbjednosti, kapaciteta i protočnosti saobraćaja, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske.
Javno preduzeće “Putevi Republike Srpske“ vodiće jedinstvenu bazu podataka o autoputevima, brzim, magistralnim i regionalnim putevima i objektima na ovim putevima, a javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske“, koncesionar ili javno-privatni partner, dužni su da im dostavljaju podatke iz svojih baza podataka.
Poslove finansiranja, obezbjeđivanja planske i projektne dokumentacije, tehničko-tehnoloških uslova za izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu i korištenje javnih puteva obezbjeđuje upravljač javnog puta.
Investitor je dužan da, najmanje 30 dana prije početka radova na izgradnji i rekonstrukciji javnog puta ili putnog objekta, o tome obavijesti javnost putem sredstava javnog informisanja, dok je upravljač javnog puta dužan putem sredstava javnog informisanja da obavijesti javnost o puštanju u saobraćaj novoizgrađenog javnog puta, za šta su predviđene i novčane kazne u iznosu do 4.500 KM.
Novčanom kaznom od 2.000 KM do 6.000 KM biće kažnjen za prekršaj upravljač javnog puta i izvođač radova ako izvodi radove na izgradnji i rekonstrukciji javnih puteva bez propisane tehničke dokumentacije ili bez odobrenja nadležnog organa, kao i u slučaju da javni put, njegov dio ili putni objekat preda na upotrebu bez propisanog odobrenja, dodaje se u saopštenju.
Prema značaju, javni putevi se razvrstavaju na autoputeve, brze, magistralne, regionalne i lokalne puteve i ulice u naselju, navodi se u obrazloženju ovog nacrta zakona. Srna