BANJALUKA, EURO 3 standard nije jedini uslov za uvoz polovnih vozila u BiH, već postoji niz drugih pravila o kojima većina građana uopšte nije informisana, pišu “Nezavisne novine”.
Osim EURO 3 norme, koja se odnosi isključivo na ekološke karakteristike, automobil mora da zadovolji još 97 pravilnika koji se odnose na aktivnu i pasivnu sigurnost, masu, dimenzije vozila i slično.
U Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH kažu da su ranije više puta upozoravali na značaj informisanja javnosti o procesu homologacije, jer postavlja se pitanje šta sa vozilom koje ne može da dobije potvrdu da je homologovano, a ušlo je u carinski postupak.
“Vozilo koje ne dobije potvrdu o homologaciji ne može biti ocarinjeno i onda se postavlja pitanje šta sa njim. Vlasnik da bi ga vratio tamo odakle je kupljeno mora sve uraditi kao da uvozi vozilo u tu zemlju, tako da je to veliki problem na koji smo ukazivali”, rekao je portparol UIO Ratko Kovačević.