LONDON, Najefikasniji tip etikete na prehrambenim proizvodima, kad je riječ o informisanju potrošača o njihovom sadržaju, je jednostavna naljepnica na prednjoj strani s informacijom o sadržaju proizvoda i organizacije koja je dala odobrenje za njegovu upotrebu, zaključak je istraživanja anglo-holandske kompanije “Unilever”.
Predmet istraživanja, u kojem je učestvovalo 2.406 ispitanika iz Velike Britanije, Njemačke, Italije i Holandije, bila je sposobnost potrošača da naprave razliku između zdravih i manje zdravih proizvoda iste vrste, donoseći zaključak na osnovu osam različitih tipova etiketa, objavljeno je na ruskom Internet sajtu Oilworld.ru.
“Naši rezultati su pokazali da su potrošači u stanju da izaberu proizvod koji je korisniji po zdravlje kada se informacija o sadržaju hranljivih sastojaka nalazi na prednjoj strani pakovanja. Pritom, u principu, i jednostavne i veoma detaljne etikete imaju podjednak uticaj na potrošača”, navedeno je u saopštenju “Unilevera”.
Istraživači stoga preporučuju da se na prednjoj strani ističu najosnovnije karakteristike proizvoda, a na zadnjoj detaljnije informacije.
Evropska komisija je već razradila preporuke za isticanje etiketa na prehrambenim proizvodima sa ciljem smanjenja potrošnje zasićenih masnih kiselina, trans masnoća i šechera. Sem toga, u posljednje vrijeme i sami trgovci predlažu različite oblike etiketa, a u prehrambenoj industriji je u toku žestoka diskusija o tome koji je format etikete najbolji.
Ispitivanje “Unilevera” je takođe pokazalo da prisustvo simbola neke nacionalne ili međunarodne organizacije iz oblasti zaštite zdravlja na etiketi povećava povjerenje potrošača u određeni proizvod.
Kompanija je istraživala i kako različiti izgledi etiketa utču na donošenje odluke potrošača o kupovini. Pokazalo se da je potrošačima lakše da izaberu zdrav proizvod ukoliko je oznaka na etiketi jednostavna i simbolična, na primjer, s koršćenjem zvjezdica za označavanje njihove koristi po zdravlje.
Istraživači skreću pažnju da raznovrsnost oznaka na etiketama zbunjuje potrošače i snižava efikasnost informativne funkcije etikete. Oni se nadaju da će u Evropskoj uniji, ili u cijelom svijetu, uskoro biti utvrđen jedinstven standard označavanja prehrambenih proizvoda, što će doprineti zdravijem načinu života svih potrošača.