BEOGRAD, Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) upozorila je juče kupce da će u slučaju reklamacije na kupljene akumulatore “blek hors” (black horse) teško doći do refundacije zbog stečaja Fabrike akumulatora Sombor a.d. i zbog odbijanja trgovaca da prihvate reklamaciju.
NOPS je objasnio da su, uprkos stečaju somborske fabrike, zahtjevi za reklamaciju opravdani, ali i dodao da u najvećem broju slučajeva kupci neće biti u mogućnosti da u redovnom postupku, u zakonskom roku od dvije godine, ostvare pravo na obeštećenje, bilo da se radi o zamjeni robe ili povraćaju novca.
Odbijanje reklamacija trgovci u velikom broju slučajeva obrazlažu time da za njih ne postoji mogućnost obeštećenja od proizvođača i da bi svaka isplata novca ili zamjena robe potrošačima išla isključivo na njihovu štetu, kažu iz NOPS-a.
Kako dodaju, ni poslije višemjesečnih pokušaja da se u postupku pregovora riješe problemi sa trgovcima i proizvođačem, nije postignut značajan napredak.
Novonastalu situaciju dodatno komplikuje činjenica da su u nekoliko slučajeva koji su dobili sudski epilog, potrošači ostali bez mogućnosti za refundaciju, pošto se u toku postupka račun trgovca, koji je odbio da vrati novac ili zamjeni robu, našao u blokadi naveo je NOPS. Zato nacionalna organizacija potrošača poziva na oprez pri izboru i kupovini akumulatora. Tanjug