BAD VIBEL – “STADA”, vodeća zdravstvena i farmaceutska kompanija u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, generičkih proizvoda i farmaceutskih specijaliteta, u okviru koje posluje Hemofarm, nastavila je sa rastom i tokom 2024. godine.
“STADA” je ponovo nadmašila tržište u sva tri poslovna segmenta – podržana jakom komercijalnom mrežom u Evropi, uz rastuće prisustvo u regionima Bliskog istoka i sjeverne Afrike (MENA), Evroazije i Azijsko-Pacifičkog regiona.
Prodaja na nivou grupe porasla je za devet odsto na 4,059 milijardi evra. Istovremeno, zarada prije kamate, poreza, amortizacije i deprecijacije, prilagođena za posebne stavke i valutne efekte (korigovana cc EBITDA), porasla je za 11 odsto na 886 miliona evra, dok je korigovana oko “EBITDA” marža dodatno porasla na 21,8 odsto.
“Još jednom smo u 2024. godini pokazali sposobnost rasta brže od tržišta u svim poslovnim segmentima, što je utemeljeno na našoj preduzetničkoj kulturi, širokom spektru brendova, pouzdanoj proizvodnoj mreži i visokom nivou povjerenja koje uživamo među našim partnerima i kupcima”, prokomentarisao je generalni direktor “STADA” grupe Peter Goldschmidt.

Korporativna kultura “STADA” grupe se u poslednjih nekoliko godina značajno promijenila.
“Naša kultura u pokreće performanse. Cilj nam je da brinemo o zdravlju ljudi kao pouzdan partner, vođeni našim vrijednostima i vizijom, što nam daje jasan pravac i podsticaj da konstantno idemo ispred tržišta”, objasnio je Goldschmidt.
Ovo se odražava i u izvanrednim rezultatima ankete o zadovoljstvu zaposlenih, koja je u novembru 2024. godine utvrdila da je 84 odsto zaposlenih ponosno što radi za “STADA” grupu. Kao dio procjene od strane nezavisnog Instituta za najbolje poslodavce, “STADA” je četvrti put zaredom prepoznata kao “najbolji poslodavac u Evropi za 2025. godinu”.
“Hemofarm ostaje lider na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine. Zdravstveni proizvodi široke potrošnje predstavljaju sektor sa snažnim rastom za Hemofarm, sa složenom godišnjom stopom rasta prodaje od 15 odsto između 2021. i 2024. godine. Naše kontinuirane investicije u modernizaciju i unapređenje proizvodnih kapaciteta postavile su Hemofarm kao ključnog igrača na farmaceutskom tržištu Zapadnog Balkana”, rekao je generalni direktor “Hemofarma” Ronald Seeliger.
Hemofarm je dokazao svoje liderstvo u održivosti organizovanjem prvog ESG festivala u Srbiji, nastavkom podrške zdravstvenoj zaštiti i čitavoj zajednici kroz kampanju posvećenu donaciji organa „Najvažniji poziv u životu“. U Bosni i Hercegovini, Hemofarm je podržao roditeljske kuće u kojima borave djeca sa malignim bolestima i njihovi roditelji kroz kampanju „Kreni od sebe.“
“STADA” snažno i u segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje: U segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje (CHC) u Evropi je bruto prodaja porasla za 8,5 odsto što je snažniji rast od samog tržišta (+7,1 odsto), o čemu svjedoče podaci marketinško istraživačkog instituta IQVIA za period od početka godine do novembra 2024 . “STADA” je takođe proširila svoje digitalno prisustvo i značajno povećala svoj doseg putem e-trgovinskih kanala kroz kontinuirano jake performanse.
„Sa našim snažnim portfoliom, koji uključuje mnoge lokalne heroje brendove, pokrivamo sve važne kategorije u segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje,“ izjavio je Goldschmidt.