VAŠINGTON/BRISEL, Ekonomski analitičari analizirali su uzroke najvećeg pada prodaje novih automobila još od svjetske ekonomske krize 2008.
Kako prognozira Fitch Ratings, pad isporuka novih vozila na svjetskom nivou u 2019. iznosiće 3,1 milion u poređenju s prethodnom godinom, što odgovara smanjenu prodaje za oko 4%.
Naime, u 2018. kupci su širom svijeta pazarili 80,6 miliona automobila, dok se za ovu godinu predviđa prodaja od svega 77,5 miliona novih vozila.
Stručnjaci kao glavni uzrok vide pad najvećeg tržišta automobila – Kine, mada se negativna dinamika odvija i na drugim velikim tržištima – SAD i zapadnoj Evropi, potom Brazilu, Rusiji i Indiji.
Potražnja za automobilima u Kini je pala za čak 11% u periodu januar-oktobar 2019. u odnosu na isti period 2018.
Uzroci toga se ogledaju u sporijem ekonomskom rastu od očekivanog, porastu potražnje za polovnim automobilima, te novim ekološkim standardima.
Što se tiče SAD, tamo je prodaja umnogome pala zbog trgovinskog rata Bijele kuće s Kinom, u kojoj se proizvodi veliki deio automobila namijenjenih za tržište SAD, a povećanje carina koje je uveo predsjednik Donald Tramp se odrazilo i na skok cijene vozila. B92