BEOGRAD, Približavanje ljudi i poslovnih subjekata, podizanje ekonomske saradnje između Norveške i Srbije na viši nivo, traženje novih mogućnosti, novih tržišta i novih projekata ciljevi su Srpsko-norveškog poslovnog foruma (SNBF) koji je počeo sa radom danas u Beogradu.
“Ovo je početak jednog procesa u kome će dve zemlje ići korak po korak”, rekao je ambasador Norveške u Beogradu, Arne Sanes Bjernstad, na promociji SNBF u Privrednoj komori Srbije, ističući da vidi ogroman potencijal za unapređenje ekonomske saradnje između Srbije i Norveške.
Ambasadorka Srbije u Norveškoj, Suzana Bošković-Prodanović, kazala je da se politički odnosi dvije zemlje u proteklih 70 godina mogu ocijeniti kao odlični, ali da njih nije pratio i odgovarajući nivo saradnje u ekonomskoj sferi, ocjeniviši da postoji veliki neistraženi potencijal za njen dalji razvoj.
Navodeći ribolovačku poslovicu, koja kaže “ne daj gladnom ribu, nego ga nauči da peca”, ambasadorka je ocijenila da je nama upravo to potrebno – učenje, jer niko ne može bolje da nas nauči uspješnim poslovnim praksama i modelima od Norvežana.
Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Stevan Nikčević je naglasio da je cilj ovog foruma da srpske kompanije dovede na norveško tržište, naglašavajući da prostor za saradnju vidi u tekstilnoj, prehrambenoj, industriji namještaja, IT tehnologijama…
Cilj je, prema njegovim riječima, takođe da se privuku norveški investitori i kompanije u našu zemlju za šta je, kako je dodao, Srpsko-norveški forum odlična platforma za uspostavljanje kontakata između poslovnih ljudi.
Podpredsjednik PKS Mihailo Vesović je naveo da u Srbiji već posluju uspešne norveške kompanije, poput Telenora, koje daju značajan doprinos privrednom rastu naše zemlje, koja prolazi kroz tranziciju ekonomskog sistema.
Vesović je, takođe, ocijenio da je srpsko-norveška ekonomska saradnja na mnogo nižem nivou od potencijala, i izrazio uvjerenje da će svojom aktivnošću SNBF doprinijeti jačanju bilateralnih ekonomskih i trgovinskih veze, promociji Norveške kao izvoznog tržišta za srpsku robu, i promociji Srbije kao atraktivne destinacije za norveške investitore. Tanjug