BEOGRAD, U Srbiji se posljednjih mjeseci bilježi rast broja turista, kako stranih, tako i domaćih.
Primjetno je da se sve veći broj građana Srbije odlučuje da bar dio odmora provedu u zemlji, što pokazuje i broj podjeljenih vaučera – 35.000, kažu predstavnici turističkog sektora.
Oni najčešće aranžmane uplaćuju i odlučuju se da slobodno vrijeme provedu na nekoj od planina, ali i u banjama.
Pomoćnica ministra trgovine i turizma Renata Pindžo kaže da je ljetnja turistička sezona odlično počela i da se od početka godine do sada oko 35.000 građana prijavilo za vaučere za boravak u nekom od turističkih mjesta Srbije.
“Kampanja Moja Srbija je u punom jeku, karavan Turističke organizacije Srbije je završen i u prvih pet meseci belezimo ukupan rast broja turista, a ono što nas raduje već drugu godinu za redom je i rast broja domaćih turista koji se u sve većoj meri odlučuju da bar deo odmora provedu u svojoj zemlji”, rekla je Pindžo Tanjugu.
Pindžo je rekla da vjeruje da će do kraja godine imati rekordnu turističku sezonu.
Kako kaže, ugostitelji su se potrudili i svi zajedno koji učestvuju u tome ulažu maksimalne napore da promovišu Srbiju na najbolji mogući način.
“I dalje su planine najposećenije, kao i banjska mesta. Velika posecenost je i u domaćoj radinosti, u privatnom smeštaju, ne samo u hotelskim kapacitetima i specijalnim bolnicama”, rekla je Pindžo koja je pozvala građane da odmor ili bar dio odmora provedu u Srbiji.
Ona je dodala da je za strance i dalje Beograd destinacija “broj jedan”.
Svima koji se odluče da odmor provedu u Srbiji ili dođu u Srbiju na raspolaganju su i tematske rute za aktivni odmor, posjete manastirima, zatim kulturna ruta Put rimskih careva i druge…
“Imamo puno toga da pokažemo, i verujemo da za svačiji ukus može da se pronađe nešto”, rekla je Pindžo.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović je potvrdila da je do sada podijeljeno više od 35.000 vaučera ističući da je to veoma dobar rezultat, s obzirom da je ukupno za 2016. planirano 46.000, kao i da je sve više smeštajnih kapaciteta uključeno u akciju.
“Akcija daje veoma dobre rezultate, s obzirom da u prvih pet meseci 2016. imamo rast od 14 odsto domaćih turista i produžio se njihov boravak u Srbiji odnosno broj dana koliko borave na određenoj destinaciji”, kazala je Labović za Tanjug i napomenula da građani o dobijanju vaučera mogu da se informišu na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Prema njenim riječima, u toj akciji trenutno ima više od 520 smještajnih kapaciteta i dalje se njihov broj povećava, pošto se prijavljuju svakog petka i na sajtu ministarstva se ažurira tabela.
“Interesovanje je veliko i pripremili smo flajer za turiste koji objašnjava kako da dođu do vaučera i sve podelili u 13 gradova koje smo obišli tokom akcije Moja Srbija. Sve je veće interesovanje i bolja ponuda tako da smo optimistični kada je ova godina u pitanju. Očekujemo da će se trend rasta broja domaćih turista nastaviti do kraja 2016”, naglasila je ona.
Kada je riječ o stranim turistima, u prvoj polovini 2016. najviše ih je interesovao Beograd i tu imamo porast od 14 odsto inostranih turista koji su boravili u glavnom gradu, u odnosu na isti period prošle godine, a zatim idu Novi Sad, Zlatibor, Kopaonik i banje, dodala je ona.
TOS je pored te kampanje namijenjene domaćim turistima započeo i kampanju za tranzitne turiste i prošle nedjelje je počela podijela flajera na graničnim prelazima.
“Planirano je da turistima bude podeljeno oko 600.000 flajera prilikom ulaska u našu zemlju, kako bismo im sugerisali gde mogu da provedu vreme u Srbiji. Na naplatnim ramapama ćemo, takođe, deliti te flajere. Na Horgošu i Batrovcima je omogućen besplatan vaj-faj internet u trajanju od sat vremena za turiste dok čekaju na prelazu, koji ih prvo usmerava na sajt TOS-a”, navela je Labović.
Zahvaljujući vaučerima, trošak za odmor u Srbiji može biti umanjen građanima za 5.000 dinara. Potrebno je samo da se opredijele za jednu destinaciju gde će boraviti bar pet noći, a svi potrebni zahtjevi se moraju predati najmanje mjesec dana prije planiranog odlaska na odmor.
Za učešće u akciji do sada se prijavilo više od 600 hotelijera i ugostitelja u Srbiji.
Od ove godine sve više je privatnih, odnosno onih koji pripadaju domaćoj radinosti koji su ponudili smještaj građanima za boravak u nekom od turističkih mjesta.
Jedna od njih je Slađana Glišić, vlasnica Studija M iz Aranđelovca. Ona je ovih dana ugostila prve turiste koji su došli u tu opštinu i žele da posjete neke od znamenitosti.
Narednih nedelja očekuje još turista koji će boraviti u njenim apartmanima.
“Pružamo usluge domaće radinosti, smeštaj i drugimo se da ponudimo pristojne cene. Turisti koji dođu u Aranđelovac imaju dosta mogućnosti da na aktivan način provedu vreme, a najviše ih sada zanima poseta akva parku, zatim škola jahanja, obilazak parka i drugih znamenitosti”, navodi Glišić.
Upravnik naselja Vrdnička kula -Etno sela nedaleko od Novog Sada Budimir Smiljanić kaže da se građani raspituju za boravak u tom mjestu, ali da još uvek nisu imali goste koji su tu iskoristili vaučere.
“Posetom inače jesmo zadovoljni i gostiju uvek imamo, ali pretpostavljamo da za boravak turiste dosta opredeljuje i cena”, rekao je on i ističe da u oklonini Vrdničke kule građani mogu da posjete brojne manastire, da je okolina preijlepa i da tu mogu da uživaju i odmore se. B92